arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶

چین پروازها از پکن به پیونگ یانگ را تعلیق کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اصلی‌ترین شرکت هواپیمایی چین موسوم به "ایر چاینا" اعلام کرد، این شرکت برای مدتی نامحدود تمامی پروازها میان پکن و پیونگ یانگ را به تعلیق درآورده است؛ اقدامی که باعث انزوای بیشتر کره شمالی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس، شرکت هواپیمایی ایر چاینا یکی از آخرین شرکت‌هایی بود که پرواز به کره شمالی را ارائه می‌داد و علت لغو پروازها را تقاضای کم اعلام کرد.

لغو پروازها از چین به کره شمالی پس از آن صورت گرفته که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال امتناع پیونگ یانگ از کنار گذاشتن برنامه‌های تسلیحات اتمی و موشکی‌اش درخواست کرد تا با افزایش تحریم‌ها علیه این کشور دولت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تحت فشار قرار گیرد.

یکی از مقامات دفتر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایر چاینا مستقر در پکن گفت: این پروازها به خاطر کسادی بازار و کسب و کار به حالت تعلیق درآمده است.

وی از اظهارنظر درخصوص اینکه پروازها چه زمانی ممکن است از سرگرفته شود امتناع کرد.

تعلیق پروازها از چین به کره شمالی کمی پس از آن صورت گرفت که یکی از نمایندگان ارشد چین به پیونگ یانگ سفر کرد و آمریکا نیز تصمیم گرفت تا کره شمالی را به لیست کشورهای حامی تروریسم اضافه کند.

رسانه‌های دولتی اعلام کردند: پروازهای شرکت ایر چاینا به پیونگ یانگ در سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شد اما مرتبا به خاطر مشکلات نامعلوم لغو شده است.

یکی از کارمندان دفتر شرکت هواپیمایی ایر چاینا در پیونگ یانگ گفت: هر زمان که تقاضاها به حد نصاب برسد شرکت ایر چاینا پروازها را از سر می‌گیرد و این دفتر حتی در شرایطی که پروازهای برنامه‌ریزی شده‌ای میان پکن و پیونگ یانگ وجود ندارد به صورت عادی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

نظرات بینندگان