arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶

مارین لوپن: حزب جبهه ملی فرانسه قربانی «فتوای بانکی» شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مارین لوپن رهبر حزب جبهه ملی فرانسه، راستگرایان افراطی، می گوید حزبش قربانی «فتوای بانکی» شده و این حزب ناگزیر حسابش را در سوسیته ژنرال یکی از مهمترین بانکهای فرانسوی و اچ اس بی‌سی بانک بریتانیایی باید ببندد. خانم لوپن با فتوا خواندن این تصمیم بانک سوسیته ژنرال بار دیگر ارتباطی بین اسلام و ضدیت آن با حزب جبهه ملی پیدا کرده است.

به گزارش یورونیوز سه شنبه وبسایت مدیا پارت با اعلام این خبر نوشت که مقامات این بانکها بدلیل برداشتهای مبالغ هنگفت توسط افراد مختلف خواسته اند تا این حزب حسابهایش را ببندد. همچنین این بانکها بصورت محرمانه به مقامات جبهه ملی اعلام کرده اند که جابجا شدن مبالغ زیادی روی حساب این حزب افراط گرا که ارتباط نزدیکی با روسیه ولادیمیر پوتین دارد باعث نگرانی مقامات این بانکها است.

مارین لوپن رهبر حزب جبهه ملی و نامزد دو دوره گذشته ریاست جمهوری با شرکت در یک کنفرانس خبری چهارشنبه اعلام کرد که از این دو بانک شکایت خواهد کرد.

طبق قوانین فرانسه بانکها می توانند بطوریکجانبه حساب مشتریهای خود را ببندند. با این حال خانم لوپن این بانکها را محکوم می کند که در یک حرکت غیردموکراتیک می خواهند حق حزب جبهه ملی را نادیده بگیرند.

جبهه ملی فرانسه پس از شکست اخیر در انتخابات ریاست جمهوری و در پی آن انتخابات پارلمانی نزدیک به هشت میلیون یورو از بودجه سالانه خود را که از دولت دریافت می کرد از دست داد. همچنین رهبر جبهه ملی بدلیل تخلف و فساد مالی در مقام نماینده پارلمان اروپا تحت تعقیب قضایی است.

این اولین بار نیست که جبهه ملی فرانسه از سوی بانکهای فرانسوی تحریم می شود. در سال ۲۰۱۴ مقامات جبهه ملی پس از اینکه هیچ کدام از این بانکها با اهدای وام به این حزب موافقت نکردند از روسیه ولادیمیر پوتین برای تبلیغات انتخاباتی پول گرفتند. مارین لوپن در دیدار از رئیس جمهوری روسیه در آن سال موفق شد نزدیک ۱۱ میلیون یورو وام بگیرد.

اما اینبار جبهه مالی از سوی بانکی تحریم می شود که بیشتر از سه دهه است با این حزب کار می کند. هر چند بانکها در فرانسه می توانند بصورت یکجانبه حساب مشتریان را ببندند اما همزمان حساب بانکی یک حق شهروندی در این کشور محسوب می شود. بانک مرکزی فرانسه در صورت نادیده گرفتن این حق شهروندان می تواند وارد عمل شود و میانجی گری کند.

هنوز بانک سوسیته ژنرال و اچ اس بی‌سی که مارین لوپن در این بانک بریتانیایی حساب خصوصی داشت توضیح مشخصی درباره بستن حساب جبهه ملی فرانسه نداده اند.

نظرات بینندگان