arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۰۳ آذر ۱۳۹۶

کمک 950 میلیون تومانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری به «ماجرای نیمروز»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که فیلم «ماجرای نیمروز» به عنوان محصول مشترک محصول مشترک موسسه سیمای مهر، بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری و موسسه تصویر شهر معرفی شده بود، یک عضو شورای شهر از کمک 950 میلیون تومانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای تولید این فیلم خبر داده است. به نظر می‌رسد این مبلغ همان میزان مشارکت موسسه تصویر شهر باشد که از نهادهای زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری است.

به گزارش انتخاب، نکته قابل توجه درباره این مشارکت آن است که در زمان حضور محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران انجام شده و محمود رضوی از چهره‌های نزدیک به قالیباف است که در سال‌های اخیر و از جمله در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ستاد تبلیغاتی قالیباف سمت رسمی داشت.

کمک 950 میلیون تومانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری به «ماجرای نیمروز»

افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران ومعاون نظارت این شورا به ایسنا گفته است: «برخی سازمان‌ها نیز اعلام می دارند در راستای وظایف ذاتی خود کمک‌هایی را به موسسات مختلف نموده‌اند، مانند کمک 950 میلیون تومانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به ساخت فیلم «ماجرای نیمروز» که پس از اخذ گزارش اعلام نمودند این کمک صورت گرفته اما پس ازفروش فیلم مبلغ به حساب شهرداری بازگشته است.»

این اولین بار است که میزان مشارکت مالی سازمان فرهنگی هنری شهرداری در این فیلم «ماجرای نیمروز» اعلام می‌شود و باید دید آیا حوزه هنری و بنیاد فارابی هم حاضر می‌شوند میزان سرمایه‌گذاری در این فیلم را اعلام کنند یا نه. بر اساس آمار منتشر شده در سایت سینما تیکت، «ماجرای نیمروز» بیش از 4 میلیارد و 300 میلیون تومان از گیشه به دست آورده است.

ارتباط معنادار واگذاری سوله به «خندوانه» با یک مسئول شهرداری

اما حبیب‌زاده در بخش دیگری از مصاحبه خود به واگذاری سوله بحران به برنامه «خندوانه» هم اشاره کرده است. این سوله به عنوان استودیوی ضبط «خندوانه» استفاده می‌شد و اخیرا پس گرفته شده است. عضو شورای شهر در این باره توضیح داده است: «ایجاد سوله بحران در کوچه‌های صعب‌العبور و بافت‌های فرسوده و یا خیابان‌های کم عرض می‌توانست بسیار گره‌گشا باشد؛ اما متاسفانه بهره‌برداری از آنها به غیر واگذار شده است که این مساله خارج از اهداف و فلسفه ایجاد سوله‌های بحران بود؛ البته ما «خندوانه» را مقصر نمی‌دانیم بلکه این مسئله متوجه شهرداری تهران و واگذارکنندگان این سوله‌ها است.»

او در ادامه به نکته‌ای شاره کرده که پیش از این در قالب شایعه مطرح شده بود: «از قرار معلوم، ارتباط معنا داری درواگذاری این سوله ویکی از مسئولین شهرداری تهران درسازمانهای وابسته وجود دارد که اگر این موضوع صحت داشته باشد پیگیری جدی خواهیم کرد.»

نظرات بینندگان