arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۶

ارز مجازی اتریوم رکورد افزایش ۵ هزار درصدی ارزش را شکست/ بیت‌کوین ۸ هزار ۳۸۰ دلاری شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درحالی که در ابتدای سال جاری میلادی قیمت هر توکن اتریوم ۸.۲۷ دلار بود، در آخرین مبادلات بازار جهانی ارز، قیمت اتریوم به ۴۲۵.۵ دلار رسید.

به گزارش راشاتودی، در آخرین مبادلات بازار جهانی ارزهای مجازی، هر توکن اتریوم 424.55 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به ابتدای سال جاری بیش از 50 برابر شده است. در روزهای نخست سال میلادی جاری هر اتریوم تنها 8.27 دلار قیمت داشت که هم‌اکنون 5 هزار درصد رشد داشته است.

اتریوم پس از بیت‌کوین دومین ارز مجازی در جهان محسوب شده و هم‌اکنون ارزش کل بازار آن به 40 میلیارد دلار رسیده است. این افزایش پس از آن اتفاق افتاد که کره جنوبی اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای اعمال مقررات و تنظیم بازار ارزهای مجازی ندارد.

یکی از مقامات سازمان نظارت بر امور مالی کره جنوبی اعلام کرده است که از آنجایی‌که این سازمان ارزهای مجازی را واحد پولی نمی‌داند، اقدامی نیز بر نظارت مبادلات آن انجام نخواهد داد. این در حالی است که 5 درصد کل مبادلات ارزهای مجازی جهان به وون کره جنوبی انجام می‌شود.

ارزش بیت‌کوین نیز پس از آنکه به مرز 8 هزار 380 دلار رسید با 97 دلار کاهش در رقم 8 هزار و 293 دلار ثابت شد. هم‌اکنون ارزش کل ارزهای مجازی موجود در بازار جهان 256 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

به طور کلی پس از آنکه یکی از میلیاردرهای بازار جهانی اعلام کرد که اتریوم طی روزهای گذشته روندی افزایشی را در پیش گرفته و به زودی رکورد جهانی ارزشی را تجربه خواهد کرد، قیمت اتریوم افزایش یافت.

مایک نووگراتز پیش‌بینی کرده است که اتریوم تا پایان سال جاری به 500 دلار خواهد رسید.

وی همچنین پیش‌بینی کرد قیمت بیت‌کوین نیز تا پایان سال جاری میلادی به 10 هزار دلار افزایش یابد.

نووگراتز گفت: با توجه به بی‌اعتمادی مؤسسات سرمایه‌گذاری به نظام مالی بین‌المللی پس از بحران اقتصادی سال 2008، آنها در حال سرمایه‌گذاری در ارزهای مجازی هستند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان