arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۶

لاوروف: جنگ با کره شمالی در روز نخست یک میلیون کشته برجای خواهد گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد هر گونه درگیری نظامی با کره شمالی در روز نخست ممکن است به کشته شدن یک میلیون نفر منجر شود.

به گزارش ایتارتاس، سرگئی لاوروف -- وزیر امور خارجه روسیه -- امروز (جمعه) اعلام کرد هر گونه درگیری نظامی با کره شمالی در روز نخست ممکن است به کشته شدن یک میلیون نفر منجر شود.

لاوروف این موضوع را پس از گفتگو با «تارو کانو » همتای ژاپنی خود اعلام کرد.

وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: "همه کارشناسان این موضوع را تایید می کنند که هر گونه سناریوی نظامی (در قبال کره شمالی)، پیامدهای فاجعه باری در پی خواهد داشت."

وی افزود: "در صورت وقوع درگیری مسلحانه، در روز نخست صدها هزار نفر و حتی بیش از یک میلیون نفر قربانی خواهند شد."

لاوروف گفت مقامات آمریکا به عناوین مختلف اعلام کرده اند که همه گزینه ها برای حل بحران شبه جزیره کره از جمله گزینه نظامی روی میز است.

وی افزود: "البته ما به این موضوع توجه داریم که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در نشست خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اوایل ماه نوامبر اعلام کرد وی از موضع آمریکا به صورت صد در صد حمایت می کند."

این اظهارات لاوروف در حالی مطرح شد که اوضاع در شبه جزیره کره همچنان پرتنش است و پیونگ یانگ به توسعه برنامه های هسته‌ای و موشکی خود ادامه می دهد. در سوی دیگر، سئول و واشنگتن در حال برگزاری رزمایش مشترک در منطقه هستند.

نظرات بینندگان