arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۰

مسابقات بسکتبال خیابانی بانوان در قم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قدس نوشت: الهام نادری اظهار داشت: رقابتهای بسکتبال خیابانی در استان قم برای نخستین بار در بخش بانوان به انجام می ‌رسد که البته این مسابقات را به یاد نایب رئیسان فقید تنیس و پینگ ‌پنگ قم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هشت تیم مدعی برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این نخستین تجربه بسکتبال قم در برگزاری رقابتهای بسکتبال خیابانی به شمار می ‌رود.

نایب رییس هیات بسکتبال استان قم با اشاره به اینکه این مسابقات در مدت دو روز برگزار می شود، اظهار داشت: برای برگزاری این مسابقات، سالن ورزشی شهید رضائیان مجموعه شهید حیدریان قم را در نظر گرفته‌ شده است، البته مسابقات با رعایت قوانین بسکتبال خیابانی در این سالن برگزار می ‌شود.

نادری با اشاره به شرایط در نظر گرفته شده برای تیمهای شرکت‌ کننده در این دوره از مسابقات، عنوان کرد: در مسابقات بسکتبال خیابانی هر تیم از پنج بازیکن تشکیل می ‌شود، اما در هنگام مسابقه سه نفر در ترکیب اصلی تیمها حضور خواهند داشت که برگزاری این مسابقه در نوع خود جالب توجه است.

نایب رییس هیات بسکتبال استان قم با تاکید بر اهداف برگزاری این مسابقات گفت: یکی از مهمترین اهداف از برگزاری این مسابقات، همگانی کردن ورزش بسکتبال در بین بانوان پر تعداد علاقمند به این رشته ورزشی است، به ویژه اینکه قصد داریم شرایطی برای جذب بیشتر بانوان به بسکتبال فراهم شود.

وی برگزاری این رقابـتها را یکی از اهداف مهم در قالب برنامه های مهم بخش بانوان هیئت برای توسعه بسکتبال عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به حضور تعداد زیادی از تیمهای شرکت‌کننده این مسابقات یک فرصت مناسب برای شناسایی بانوان مستعد بسکتبالیست به شمار می ‌رود.

نایب رییس هیات بسکتبال استان قم اشاره نکرد که آیا برگزاری این مسابقات زمینه ای برای حضور بانوان بسکتبالیست در بازی های خیابانی است یا آنکه این هیات قصد دارد بازی خیابانی را در سالن ورزشی شبیه سازی کند؟
نظرات بینندگان