arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۶

اعلام پیروزی رئیس‌جمهور هندوراس پیش از انتشار رسمی نتایج انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعلام پیروزی رئیس‌جمهور هندوراس پیش از انتشار رسمی نتایج انتخابات

خبرگزاری دویچه وله گزارش داد؛ «خوان اورلاندو هرناندز» رئیس جمهوری هندوراس روز یکشنبه پیش از انتشار رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام پیروزی کرد و همزمان، مخالفان دولت مدعی شکست او شدند.

به گزارش ایرنا؛ نتایج به دست آمده از نظرسنجی‌های صورت گرفته در داخل حوزه های رای‌گیری نشان می‌دهد که هرناندز و حزب محافظه کار ملی موفق به کسب نزدیک به 43.93 درصد آرا و رقیب چپ او «سالوادور نصرالله» تنها موفق به کسب نزدیک به 34.70 درصد آرای مردم شده است.
همزمان با اعلام پیروزی هرناندز، حزب رقیب او به رهبری نصرالله هم ادعایی خلاف آن را مطرح کرد و این موضوع موجب شد تا احتمال وقوع تنش و درگیری در هندوراس به طرزی بی سابقه افزایش یابد.
این انتخابات یکی از جنجالی‌ترین و مهم‌ترین انتخابات‌های چند دهه گذشته در این کشور به شمار می‌رفت. در صورت پیروزی هرناندز، وی نخستین رئیس جمهوری است که برای دو دوره قدرت را در این کشور در اختیار گرفته است.
کارشناسان بخش زیادی از محبوبیت هرناندز را در نتیجه کاهش شدید نرخ خشونت در طی دوره ریاست جمهوری او می‌دانند.
هندوراس از دیرباز اسیر مشکلاتی همچون فقر و خشونت بوده است و در فهرست کشورهای با بیش‌ترین آمار خودکشی، در رده‌های نخست قرار می‌گیرد.
با این حال نتایج تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که روند مبارزه با جرم و جنایت در این کشور موجب کاهش شمار خودکشی‌ها از 92 مورد از میان هر 100 هزار نفر در سال 2011 به 56 مورد از هر 100 هزار نفر در سال جاری میلادی شده است.
با این حال مخالفان هرناندز او و حزبش را به تلاش برای قبضه کردن قدرت و نهادهای حکومتی در این کشور متهم می‌کنند.

برچسب ها: هندوراس
نظرات بینندگان