arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶

پیشنهاد آتش‌بس روسیه برای غوطه شرقی سوریه/ انتقاد مسکو به ممانعت آمریکا از کمک‌رسانی به آوارگان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع روسیه از ارائه پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس دو روزه در غوطه شرقی دمشق خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت دفاع روسیه پیشنهادی مبنی پایبندی به آتش‌بس در مناطق کاهش تنش در غوطه شرقی سوریه در دو روز ۲۸ و ۲۹ نوامبر را مطرح کرده است.

این وزارتخانه همچنین پیشنهادی را بدون ارائه توضیحات بیشتر، مبنی بر دوری گزیدن ساکنان اردوگاه الرکبان برای پناهجویان سوری از منطقه‌ای تحت سیطره آمریکا در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق، مطرح کرد.

از ۱۴ نوامبر غوطه شرقی دمشق در معرض حملات گسترده نیروهای سوریه است که تلاش دارند این منطقه را از کنترل گروه‌های شورشی خارج کنند.

غوطه شرقی در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه واقع شده که یکی از مناطق کاهش تنش در غرب سوریه است و نیروهای ارتش از سال ۲۰۱۲ میلادی آن را محاصره کرده‌اند، امری که باعث بحران انسانی در این منطقه شده است.

از سوی دیگر، مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار تن در اردوگاه الرکبان در اطراف پایگاه "التنف" آمریکا نیاز مبرمی به کمک‌رسانی‌های انسانی دارند.

ژنرال سرگئی کورالینکو، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که واشنگتن، منطقه‌ای ۵۵ کیلومتری در اطراف پایگاه "التنف" را بسته‌اند و بیش از ۵۰ هزار تن محاصره شده‌اند و این افراد به کمک‌های انسانی نیاز دارند.

این مرکز پیشتر پیشنهادی را مبنی بر مشارکت در کمک‌رسانی‌های بشردوستانه به آوارگان اردوگاه الرکبان به فرمانده نیروهای آمریکایی در "التنف" ارائه داده بود.

مسکو پیشتر نیروهای آمریکایی فعال در سوریه را به مانع‌تراشی در مقابل کمک‌رسانی‌های انسانی به اردوگاه مذکور که حدود ۶۰ هزار آواره در آن در معرض خطر گرسنگی هستند، متهم کرد.

سازمان‌های انسانی، وضعیت انسانی در اردوگاه الرکبان در مرزهای سوریه با اردن را "وخیم و بد" توصیف کرده‌اند که حدود ۵۰ هزار تن با شرایط بد و نامناسبی در آن زندگی می‌کنند.

اردوگاه الرکبان در منطقه امنی در نزدیکی پایگاه آمریکایی‌ها در التنف واقع شده است.

نظرات بینندگان