arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۰

مشاور سابق احمدی​نژاد: جریان انحرافی مانند اختاپوس بر مراکز درآمدزا چنگ انداخته

وی ادامه داد: با عنایت و منت خداوند بر ما، خلف صالح حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری کشتی انقلاب را به شایسته‌ترین وجه هدایت می‌کنند؛ از این‌رو فرمایشات ایشان در جمع هیئت دولت از همین سیاق بود و ایشان نسبت به چالش‌ها و شعارهای دولت و ایجاد فاصله در برخی شعارها که در حال شکل‌گیری است، تأکید داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام و المسلمین علی ثمری دبیر سابق هیئت عالی گزینش کل کشور و عضو قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هیئت دولت و توصیه‌های ایشان به دولت، اظهار داشت: در خطبه فدکیه، حضرت زهرا (س)، امامت و رهبری را قوام و اصل دین معرفی می‌کنند، ما نیز در جریانات مختلفی که نظام از سوی استکبار جهانی و جریان‌های داخلی وابسته به آنها که خواسته یا ناخواسته آن را کمک می‌کردند، تهدید می‌شد، قدرت و ابهت تدبیر ولی فقیه را می‌بینیم.

*نظریه‌پردازی‌های عناصر معلوم‌الحال دولت، بسیار مدبرانه مورد اشاره رهبری قرار گرفت

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، وی ادامه داد: با عنایت و منت خداوند بر ما، خلف صالح حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری کشتی انقلاب را به شایسته‌ترین وجه هدایت می‌کنند؛ از این‌رو فرمایشات ایشان در جمع هیئت دولت از همین سیاق بود و ایشان نسبت به چالش‌ها و شعارهای دولت و ایجاد فاصله در برخی شعارها که در حال شکل‌گیری است، تأکید داشتند.

حجت الاسلام ثمري حجت‌الاسلام و المسلمین علی ثمریحفظ نظام جمهوری اسلامی را طبق فرموده امام راحل از اوجب واجبات دانست که مردم بر همین اساس به استقرار این نظام رأی دادند و بیان داشت: برخی شعارها که از سوی برخی عناصر معلوم‌الحال در بدنه و حاشیه دولت مطرح شد و برخی نظریه‌پردازی آنها، به شکل بسیار عالمانه و مدبرانه مورد اشاره رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

عضو قرارگاه عمار تأکید کرد: بیانات و رهنمودهای رهبری در آن دیدار هشدار به دولت نبود بلکه اتمام حجت مقام معظم رهبری با آنها محسوب می‌شد.

وی بیان داشت: در برخی شعارهای دولت، انحرافاتی ایجاد شده که راه جلوگیری از این انحرافات و بازگشت به مسیر صحیح از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد از این‌رو با توجه بیشتر می‌توان مصادیق این شعارها را مدنظر قرار داد.

مشاور سابق رئیس جمهور با اشاره به این مصادیق، اظهار داشت: رهبری به صورت موکد به وعده‌هایی که دولت داده و هنوز عملی نکرده، شعارهای ارزشی و به ویژه شعار عدالت، ساماندهی و عزت‌آفرینی برای نظام جمهوری اسلامی، تولید و فرهنگ اشاره کردند و نسبت به آنها با دید وسیع و دقیق خود تذکر دادند.

حجت‌الاسلام ثمری،" فرهنگ " را حوزه‌ای دانست که مورد گلایه رهبری است، تصریح کرد: ایشان در زمینه فرهنگ به همه مسئولان و اهالی فرهنگ هشدار دادند.

وی افزود: تأکیدی که در اظهارات اخیر رهبری وجود داشت، توجه به معانی، تخصص و تعهد نسبت به اسلام بود لذا تمام شعارها باید در دایره اسلام باشد چرا که مقام معظم رهبری نیز به معنای "اسلام" بسیار تأکید دارند.

حجت‌الاسلام ثمری با یادآوری این نکته که یکی از شعارهای جذاب و اصلی دولت "عدالت" بوده است، خاطرنشان کرد: دولت در بعضی امور واقعاً در زمینه عدالت عملکرد خوبی داشته است اما برخی از افراد و نزدیکان این دولت کارهایی کرده‌اند که هرگز با شعار عدالت محوری دولت سازگاری ندارد.

* تاکید رهبری بر نام "ایران" بعد از عنوان "اسلام" حاکی از اشتباه بودن پافشاری بر مکتب ایرانی است

مشاور سابق رئیس جمهور به "ایران اسلامی" و مطرح شدن آن از سوی رهبر انقلاب در جمع هیئت دولت اشاره و عنوان کرد: تاکید معظم‌له بر روی ایران بعد از اسلام حاکی از این است که رویکرد به نوروز، مکتب ایرانی، آثار باقی مانده در تخت جمشید و پافشاری بیش از حد بر روی این موارد و حرکت در قالب‌های دیگر اشتباه بوده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری وظیفه آرمانی ولایت فقیه را به نحو احسن انجام می‌دهند، تصریح کرد: امیدوار هستیم دولتمردان این اظهارات را نصب‌العین خود قرار دهند و به آن عمل کنند.

حجت‌الاسلام ثمری در خصوص تذکر مقام معظم رهبری به عدم حاشیه‌سازی دولت و نقش جریان انحرافی در این زمینه، تصریح کرد: یک جماعتی در حاشیه دولت درصدد حاشیه‌سازی و منحرف کردن اذهان از واقعیت‌ها و حقیقت‌هایی هستند که مردم را مستأصل کرده است.

*دولت عدالت محور نباید با حاشیه‌سازی ذائقه مردم را تلخ کند

عضو قرارگاه عمار یادآور شد: پرهیز از حاشیه‌سازی و نپرداختن به آن، حذف اظهارات غیرلازم و غیرضروری لازمه ادامه مسیر دولت است، بنابراین دولتی که با شعار عدالت و خدمت‌گذاری روی کارآمد نباید ذائقه مردم را تلخ کند و باید بتواند با همین شعارهای دلچسب کار خود را به سرانجام برساند.

*مسیر جریان انحرافی با اهداف انقلاب همخوانی ندارد

وی اظهار داشت: زمانی یک منشوری در دولت وجود داشت که همه باید براساس آن ورود پیدا می‌کردند اما برخی وزرا و مسئولان که با آن منشور سازگاری نداشتند، در حاشیه قرار داده شدند؛ البته هدف بنده نبش قبر گذشته نیست اما جریان انحرافی همچنان با کج‌سلیقگی، مرام‌ها و مسیرهایی را انتخاب می‌کند که با اهداف انقلاب همخوانی ندارد.

این کارشناس مسائل فرهنگی با تأکید بر اینکه اظهارات رهبری در جمع هیئت دولت جای تشریح و تحلیل بسیار دارد، عنوان کرد: میدانی که به نخبگان داده می‌شود نباید خلاف آنچه شعار داده می‌شود، پس زده شود.

وی با بیان اینکه انتقادات به دولت از دو مسیر صحیح و منصفانه و غیرصحیح و ناعادلانه خارج نیست، تصریح کرد: بنابراین اگر انتقادات صحیح نباشد دولت باید از عملکرد خود دفاع کند و اگر انتقادات وارد و درست است، دولت نباید چکشی برخورد كند؛ چرا که این امر شایسته دولت اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام ثمری تأکید کرد: انتظار این است که دولتی که سرآمد تمام شعارهای آن، حکومت عدل علوی است تحمل انتقادات و مخالفت‌ها را داشته باشد.

* دولت در مسیرهای خود که با آرمان‌های انقلاب همخوانی ندارد، تجدیدنظر کند

حجت‌الاسلام ثمری ادامه داد: دولت باید در برخی از مسیرهای خود که با آرمان‌های انقلاب همخوانی ندارد، تجدید نظر کند چرا که تأکیدات حضرت آقا نسبت به نخبگان و به ویژه مسائل فرهنگی و اسلامی، پیام دارد لذا باید مراقب بود که بر مبنای اسلام ناب حرکت کرد.

وی متذکر شد: اگر فرمایشات رهبری تبیین شود نقدهای سازنده‌ای می‌تواند نسبت به دولت مطرح شود که در آن نقدها، عدالتی که دولت شعار آن را می‌دهد، با نظر ولایت مشروعیت می یابد و عدالتی که با ولایت همخوانی نداشته باشد، عدالت نیست اما متأسفانه در برخی امور چنین عدالتی از سوی دولت دیده می‌شود.

* دولت درباره لایحه "عفاف و حجاب" توجیه قابل قبول و منطقی ارائه کند

دبیر سابق هیئت عالی گزینش کل کشور با تأکید بر اینکه سازندگی و آبادانی در صورتی که با اسلام همخوانی نداشته باشد، فاقد ارزش است، گفت: رهبری فرمودند مسائل فرهنگی کشور را تهدید می‌کند چراکه دشمن درصدد کمرنگ کردن جهات دینی فرهنگ است.

وی بیان داشت: لایحه "امر به معروف و نهی از منکر" در دست‌اندازهای سیاسی گرفتار شده است و با کج‌ سلیقگی نسبت به آن برخورد می‌شود لذا ما نسبت به این امور منتقد هستیم چرا که احساس می‌شود اصول اساسی انقلاب اسلامی در این حوزه بر زمین مانده است.

حجت‌الاسلام ثمری در ادامه گفت‌وگوی خود به شیوه‌های برخورد دولت با افراد منتقد اشاره کرد و حیثیت و آبروی مؤمن را نزد خداوند بالاتر از کعبه دانست و خاطرنشان کرد: امید است دولت شعار عدالت را به معنای واقعی محقق کند.

* دولت باید درباره مکتب اسلام و عدالت موضع گیری شفاف کند

این کارشناس مسائل فرهنگی عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مناسب است که دولت موضع‌گیری شفاف و روشنی در خصوص دفاع از مکتب نورانی اسلام در ایران، دفاع از ملاک‌ها و معیارهای ارزشی و فرهنگی اسلام ناب و دفاع از عدالت بر مبنای صحیح آن داشته باشد.

*برخي شعارهاي دولت به حاشيه رفته است

وی با تأکید بر اینکه کسی نمی‌خواهد خدمات دولت را زیر سؤال ببرد اما شعارها و وعده‌هایی دولت نیز باید محقق شود، خاطرنشان کرد: برخی شعارهای دولت به حاشیه رفته و این امر باعث دلزدگی مردم می‌شود، دولت باید در قبال شعارهای عمل نشده پاسخگو باشد و درباره مسائل فرهنگی که مورد توجه آقا بود، به شکل روشن موضع‌گیری کرده و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کند.

حجت‌الاسلام ثمری با یادآوری این نکته که اگر دولت در این دو سال باقی مانده با محوریت فرمایشات رهبر معظم انقلاب شعارها، اقدامات و وعده‌های محقق نشده خود را برای مردم تشریح کند، هم عزت و آبروی دولت را تثبیت می‌کند و هم موجب اعتماد مردم می‌شود، عنوان کرد: بنابراین بهترین کار در این زمان پذیرفتن انتقادات و توجیه شعارهای عمل نشده است.

نظرات بینندگان