arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶

اظهار نظر وزیر ارشاد درباره اجرای جدید ارکستر سمفونیک تهران: گفتگوی جهانی فراتر از زیست بوم زمانی، زبانی و جغرافیایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ارشاد معتقد است، اجرای ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جوانان جهان «نمایی از گفتگوی جهانی فراتر از زیست بوم زمانی، زبانی و جغرافیایی» است.

به گزارش ایسنا، سید عباس صالحی که در ابتدای تصدی‌گری‌اش بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقادهایی مبنی بر عدم حضور در رویدادهای موسیقایی مواجه شده بود، شب گذشته به تماشای اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جوانان جهان نشست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در این‌ زمینه در حساب توئیتر خود نوشته است: «امشب با خانم و دخترم به ارکستر سمفونیک تهران و جوانان جهان در تالار وحدت رفتیم. با نغمه‌هایی از قطعات باخ تا باغ ایرانی، از قطعات ویوالدی تا کجایید ای شهیدان خدایی .نمایی از گفتگوی جهانی فراتر از زیست بوم زمانی، زبانی و جغرافیایی.»

صالحی مهرماه امسال در گفت‌وگویی با ایسنا در پاسخ به این پرسش که چرا پس از انتصابش تا به آن زمان در برنامه‌های موسیقایی حضور پیدا نکرده است، گفته بود: «با شروع ماه محرم برنامه موسیقایی برگزار نشده است. من یک ماه تا قبل از محرم فرصت داشتم و همانطور که پیش از این گفته بودم این یک ماه را برای بحث‌های برنامه‌ای، گفت‌وگوها و مشورت‌ها گذاشته بودم. من برای حضورهایی که جنبه رسمی داشتند، فرصت اندکی داشتم. طبعا فضای ماه محرم و صفر این شرایط را دارد که برنامه‌های موسیقایی در آن وجود ندارد. ان‌شالله بعد از محرم و صفر در برنامه‌های پیش رو از جمله جشنواره موسیقی فجر شرکت خواهم کرد.»

نظرات بینندگان