arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶

نجفی: به مدیران شهرداری نسبت دروغ می‌دهند و به همان دروغ حمله می‌کنند / نقش شهرداری جلوگیری از نابودی کافه نادری است

نجفی در واکنش به انتقادات اخیر به انتصابات شهرداری تهران گفت:‌تنها تقاضایی که دارم آن است که چه کسانی که با قصد خیر و اصلاح امور و چه کسانی که با قصد تخریب به ما انتقاد می کنند، حداقل انصاف را رعایت کرده و چیزی را به دروغ به شهرداری و یا مدیرانش نسبت ندهند تا سپس به همان دروغ حمله کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نجفی: به مدیران شهرداری نسبت دروغ می‌دهند و به همان دروغ حمله می‌کنند / نقش شهرداری جلوگیری از نابودی کافه نادری است

نجفی در واکنش به انتقادات اخیر به انتصابات شهرداری تهران گفت:‌تنها تقاضایی که دارم آن است که چه کسانی که با قصد خیر و اصلاح امور و چه کسانی که با قصد تخریب به ما انتقاد می کنند، حداقل انصاف را رعایت کرده و چیزی را به دروغ به شهرداری و یا مدیرانش نسبت ندهند تا سپس به همان دروغ حمله کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، دکتر محمد علی نجفی، شهردار تهران ظهر امروز در حاشیه مجمع عمومی خانه هنرمندان ایران طی سخنانی در جمع خبرنگاران ابراز داشت: امروز برای شرکت در جلسه شورای عالی خانه هنرمندان با حضور نمایندگان 12 صنف و همچنین جلسه مجمع عمومی خانه هنرمندان در این مرکز حضور پیدا کردم؛ البته در طول 17 سالی که از تاسیس خانه هنرمندان می گذرد من همواره با این مرکز ارتباط داشتم و از برنامه های خانه هنرمندان استفاده می کردم اما امروز بازدید رسمی تری از خانه هنرمندان داشتم.

وی افزود: شهرداری تهران این رسالت را برای خودش قائل است که از فعالیت های هنری و هنرمندان در سطح شهر تهران حداکثر حمایت را به انجام برساند؛ در این مسیر ما نیز روی سه محور برنامه ریزی کرده ایم تا نسبت به انجام کارهای فاخر هنری و ایجاد فضاها و سخت افزارهای فاخر در کنار مردمی کردن هنر و توجه به هنر دینی و مذهبی اقدام کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد: ما در قبال همه شهروندان مسئولیت داریم و فکر می کنیم شهر را بدون هنر نمی توان اداره کرد، از این رو همه شهروندان باید از این امکانات بهره مند شوند. همچنین باید از ابزارهای هنری در تقویت معارف دینی و آشنایی شهروندان با مسایل مختلف دینی و اخلاقی استفاده کرد تا بتوانیم اخلاق شهروندان را در جهت مسایل شهروندی متحول کنیم.

نجفی یادآور شد: ما خودمان را متصدی اداره شهر و مسایل شهروندی می دانیم و این ابزار هنر است که می تواند به ما کمک شایانی کند، خصوصا هنر مذهبی که سابقه بسیار غنی در کشور دارد؛ مردم ما به پشتوانه دین و اعتقادات مذهبی توانستند از راه های پر پیچ و خم به سلامت عبور کنند و هم اکنون باید هنر را در خدمت این پشتوانه و فرهنگ قرار دهیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت طرح برخورد با سد معبر کسبه و مغازه داران در پایتخت، گفت: سد معبر شکل های مختلفی دارد که دست فروشان، مغازه داران و بخشی از ارگان ها و نهاد ها را شامل می شود. البته برخورد با سد معبر سهل ممتنع است چرا که می توان گفت با یک دستور تمامی سد معبرها را جمع آوری می کنیم اما طبیعی است که این روش درست و ماندگاری نخواهد بود و نارضایتی هایی به دنبال خواهد داشت؛ این در حالی است که باید توجه داشت سد معبر اشکال مختلفی داشته و دچار پیچیدگی های فراوانی است.

وی افزود: بیش از یک ماه است که هیاتی از معاونان و مدیران را مسئول کردم تا طرح جامعی را برای مقابله با سد معبر تهیه کنیم چرا که نباید با ناپختگی وارد این مسئله شویم و در میانه راه عقب نشینی کنیم. به همین منظور دائما برای آماده سازی این طرح پیگیری کردم و به من قول دادند که طرح مقابله با سد معبر طی یک هفته آینده آماده شود.

نجفی با بیان اینکه « موضوع رفع سد معبر یک مسئله بسیار مهم برای شهرداری، شهر و شهروندان به شمار می رود» عنوان کرد: بعضی از انواع سد معبر همانند سد معبر مغازه داران از نظر مردم قابل درک و ساده تر است که در مرحله اول با آن ها برخورد می کنیم و سپس سراغ شکل های پیچیده تر خواهیم رفت.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت کافه نادری، گفت: نقشی که شهرداری در این مسئله داشت این بود که از نابودی سابقه تاریخی و فرهنگی کافه نادری به عنوان یک مکان تاریخی که از جهاتی به عنوان نماد و سمبل تلقی می شود، جلوگیری کند؛ به همین منظور به مجرب اینکه این مسئله را شنیدیم موضوع را پیگیری کردیم و خود اعضای شورای شهر نیز کمک کردند تا در نهایت جلوی این موضوع گرفته شد و برنامه قبلی به کلی منتفی شده است.

وی تاکید کرد: در ادامه باید نسبت به احیای کافه نادری و تبدیل آن به نقطه پاتوق برای شهروندان تهرانی اقدام کنیم تا بزرگ تر ها خاطرات خود را مرور کرده و جوان تر ها با تاریخ شهر آشنا شوند.

نجفی در پاسخ به سوال دیگری درباره ساخت پردیس های سینمایی در نقاط مختلف شهر تهران، تصریح کرد: ترجیح ما این است که شهرداری درباره ساخت و ساز پردیس های سینمایی وارد نشود؛ چرا که با وجود کمبود منابع هم اکنون شهرداری طرح های ناتمام زیادی در بخش های فرهنگی، هنری و ... دارد و حدود 23 هزار میلیارد تومان برای تکمیل این طرح ها مورد نیاز است. در کنار آن معتقد هستیم که باید زمینه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این نوع فعالیت ها، تسهیل کنیم.

وی تصریح کرد: همه برنامه ما متوجه جلب سرمایه های بخش خصوصی در اجرای پروژه های شهری، خصوصا پروژه های سبک تر همچون ساخت پردیس سینمایی است، اما اگردر جایی احساس کنیم امکان ساخت و ساز توسط بخش خصوصی به میزان مورد نیاز وجود ندارد، شهرداری هم وارد خواهد شد.

شهردار تهران تاکید کرد: برنامه سال 96 و 97 ما این است که همه بودجه های عمرانی شهرداری تهران صرف تکمیل طرح های نیمه تمام شود.

نجفی در پاسخ به سوالی درباره هجمه های اخیر در کانال های تلگرامی، گفت: این هجمه ها با انگیزه های مختلفی انجام می شود و چه بسا در برخی موارد، انگیزه های خیر هم وجود داشته باشد. خوشبختانه شهرداری در کانون توجهات مردم تهران و دیگر شهرها قرار گرفته است و هر عزل و نصبی در شهرداری تهران بلافاصله مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد، از این رو انگیزه های خیری نیز در این انتقادات وجود دارد. اما در مقابل در بسیاری از موارد انگیزه های سیاسی و دشمنی بارز هم وجود دارد که نمی خواهم به آن وارد شوم.

وی تاکید کرد: تنها تقاضایی که دارم آن است که چه کسانی که با قصد خیر و اصلاح امور و چه کسانی که با قصد تخریب به ما انتقاد می کنند، حداقل انصاف را رعایت کرده و چیزی را به دروغ به شهرداری و یا مدیرانش نسبت ندهند تا سپس به همان دروغ حمله کنند. اگر آن چیزی که واقعیت دارد به زعم آنها غلط و یا درست است، آن را مورد نقد و بررسی قرار دهند.

شهردار تهران یادآور شد: ما خودمان را خدمتگذار مردم می دانیم و از روزی که این لباس خدمت را پوشیدیم ، خودمان را برای قبول هر انتقاد، هجمه و حتی هر توهین و خدمتی آماده کردیم.

به گزارش شهرنوشت، نجفی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگاران درباره طرح توسعه خانه هنرمندان، گفت: مجموعه خانه هنرمندان یک باغ هنر به شمار می رود و صلاح نیست که ساختمان جدیدی در آن ایجاد کنیم چرا که اینجا محل تفرج عمومی مردم محسوب می شود. اما زمین بالای این مجموعه با حدود شش هزار متر مربع، به ارتش تعلق دارد و از قبل صحبت بوده است که در صورت هماهنگی با مسئولان ارتش، آن زمین را در اختیار بگیریم و تاسیسات جدیدی ایجاد کنیم.

وی خاطر نشان ساخت: در یک گفت و گوی غیر مستقیم با بعضی از فرماندهان ارتش، آن ها اعلام آمادگی کردند که نه تنها درباره زمین شش هزار متری شمال خانه هنرمندان، بلکه در خیلی از موارد دیگر نیز با شهرداری وارد گفت و گو و معامله شوند؛ در ادامه امیدواریم بتوانیم به نتیجه برسیم و تصمیم مثبتی به نفع مردم گرفته شود.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره برنامه مدیریت شهری برای احیای سرای محلات در پایتخت، تاکید کرد: در حال حاضر ارزیابی 100 درصد مثبتی از کار سرای محلات ندارم و معتقدم جنبه های منفی در کار آنها وجود داشته است؛ شاید مقداری به این دلیل است که سیاست و طرح روشنی درباره فعالیت های سرای محلات و ارتباط آن با دیگر فعالیت های شهرداری وجود نداشته است. در این زمینه از معاون امور اجتماعی و فرهنگی تقاضا کردم که طی یک ماه آینده ارزیابی دقیقی از سرای محلات و عملکرد آنها داشته باشند.

نجفی تصریح کرد: قطعا تغییرات اساسی درباره فعالیت های سرای محلات ایجاد خواهد شد اما طبیعی است این تغییرات ابتدا باید برنامه ریزی شود و سپس به چشم مردم خواهد آمد.

شهردار تهران درباره حمایت مدیریت شهری از برگزاری جشنواره تئاتر، موسیقی و فیلم فجر نیز گفت: جشنواره فجر یک موضوع ملی و بین المللی است چرا که عمدتا در تهران تحقق پیدا می کند و طبیعی است شهرداری تهران خودش را نسبت به این جشواره ها مسئول می داند.

وی گفت: هم اکنون مذاکرات اولیه را شروع کردیم و شهرداری به صورت مالی و غیر مالی پشتیبان برگزار کنندگان جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
نظرات بینندگان