arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶

نجفی: در شهرداری دسته‌بندی‌های نابجایی وجود دارد؛ هر کسی که از داخل انتخاب کنیم بخشی ناراضی می‌شوند / نامه‌نگاری با بنیاد شهید درباره آتش‌نشانان پلاسکو

شهردار تهران درباره انتصاب مدیرعامل آتش نشانی و تقاضای خانواده آتش نشانان پلاسکو توضیحاتی را ارائه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نجفی: در شهرداری دسته‌بندی‌های نابجایی وجود دارد؛ هر کسی که از داخل انتخاب کنیم بخشی ناراضی می‌شوند / نامه‌نگاری با بنیاد شهید درباره آتش‌نشانان پلاسکو

شهردار تهران درباره انتصاب مدیرعامل آتش نشانی و تقاضای خانواده آتش نشانان پلاسکو توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی صبح امروز در حاشیه بهره‌برداری از پروژه پل‌های تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی با محور 45 متری شهید باقری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صبح امروز از تونل آرش – اسفندیار بازدید داشتیم، گفت: این تونل 97.5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه در صورت بهره برداری بخش زیادی از دسترسی شرقی کامل می‌شود، تصریح کرد: با افتتاح این تونل بخشی از ترافیک اسفندیار و بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی تا حدودی حل می‌شود.

نجفی همچنین با اشاره به بازدید صبح امروزش از دریاچه چیتگر،‌ گفت: هنوز ظرفیت‌های زیادی از دریاچه چیتگر به کار گرفته نشده چرا که معتقدیم دریاچه ظرفیت زیادی برای سرمایه گذاری دارد و می‌توان با جذب بخش خصوصی نسبت به رونق این منطقه اقدام کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان با دعوت از سرمایه گذاران خارجی نسبت به دعوت از آنها اقدام کرد، در خصوص حل معضل ترافیک تهران گفت: در طرح جامع تهران توسعه مترو در نظر گرفته شده است و معتقدیم محور اصلی حل مشکل ترافیک تهران و ستون فقرات ترافیک تهران با مترو حل شود.

شهردار تهران با بیان اینکه امیدواریم با توسعه حمل و نقل ریلی ترافیک کاهش یابد در پاسخ به برخی انتقادات در خصوص نبود حمل و نقل کافی در منطقه 22 گفت: حرف شما را قبول دارم چرا که بسیاری از مردم به دلیل نبود حمل و نقل عمومی به دریاچه چیتگر دسترسی ندارند و امیدواریم در بودجه 97 بر اساس لایحه دولت و آنچه نمایندگان مجلس در قانون تصویب می‌کنند شاهد گشایشی در این زمینه باشیم.

وی همچنین در خصوص درخواست خانواده‌های شهدای پلاسکو از شهرداری گفت: تقاضای اصلی خانواده شهدای پلاسکو از بنیاد شهید است و می‌خواهند که بنیاد شهید، آنها را قبول کند تا بتوانند از مزایا استفاده کنند اما تا کنون بنیاد شهید این مسئله را نپذیرفته چرا که می‌گوید این پذیرش بر اساس ضوابط‌شان نیست.

نجفی افزود: اخیرا برای رئیس بنیاد شهید نامه‌ای نوشتم و مجددا این تقاضا را مطرح کردم و مطمئن باشید در این 11 ماه آنچه که از عهده شهرداری تهران برآمده انجام داده البته ما می‌دانیم از دست دادن عزیزان را نمی‌شود جبران کرد اما اگر خواسته‌ای در چارچوب ضوابط داشته باشند به آن پاسخ مثبت می‌دهیم.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر انتصاب رئیس جدید سازمان آتش نشانی و نقش وی در حادثه پلاسکو گفت: متاسفانه در شهرداری دسته‌بندی‌های نابجایی وجود دارد که هر کسی که از داخل انتخاب کنیم بخشی ناراضی می‌شوند.

وی با اشاره به سوابق و تحصیلات مدیرعامل جدید سازمان آتش نشانی گفت: قرار است ایشان در این زمینه مطلبی را آماده کند اما باید بگویم من این انتقادات را قبول ندارم چرا که در این شهر ممکن است 10 هزار نفر هم با من در تهران مخالفت کنند.

نجفی افزود: بزودی همایش فرصت های سرمایه گذاری در تهران با معرفی ١٠٠ پروژه برگزار میشود تا نسبت به جدب سرمایه گذار اقدام شود.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
نظرات بینندگان