arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶

ترامپ: دلیل حمله نیویورک سیستم "مهاجرت زنجیره‌ای" است/ ویزای خانوادگی لغو شود

به دنبال وقوع حمله تروریستی روز دوشنبه در شهر نیویورک، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار پایان "مهاجرت زنجیره‌ای" شد و به کنگره گفت، تا به منظور جلوگیری از رویدادهای این چنینی در آینده وارد عمل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال وقوع حمله تروریستی روز دوشنبه در شهر نیویورک، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار پایان "مهاجرت زنجیره‌ای" شد و به کنگره گفت، تا به منظور جلوگیری از رویدادهای این چنینی در آینده وارد عمل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا این بیانیه را پس از حمله تروریستی روز دوشنبه منتشر کرد؛ حمله‌ای که توسط عقائدالله تبعه بنگلادشی و ساکن بروکلین آمریکا صورت گرفت. وی بمبی را در زیرگذر عابر پیاده خیابان چهل و دوم واقع در منهتن منفجر کرد که باعث زخمی شدن خودش و سه تن دیگر شد.

ترامپ در این بیانیه گفت: مظنون تروریستی امروز از طریق مهاجرت زنجیره‌ای خانوادگی که مغایر با امنیت ملی ماست وارد کشور شده است. آمریکا باید سیستم مهاجرتی سهل‌انگارانه خود را اصلاح کند؛ سیستمی که اجازه می‌دهد بسیاری از افراد خطرناک و افرادی که تحت نظارت و بررسی کمی قرار گرفته‌اند وارد کشورمان بشوند.

وی تاکید کرد: کنگره باید به مهاجرت زنجیره‌ای پایان دهد. مهاجرتی که براساس آن افراد از طریق حمایت اقوام و بستگانشان که در آمریکا اقامت گرفته‌اند وارد آمریکا می‌شود.

ترامپ همچنین از کنگره خواست تا درخصوص دیگر پیشنهادات دولتش برای ارتقای امنیت داخلی از جمله افزایش تعداد ماموران اداره مهاجرت و گمرک وارد عمل شود.

وی گفت: کنگره باید اختیارات بازداشت و دستگیری مهاجران توسط افسران اداره مهاجرت را ارتقا بخشد و به سوءاستفاده از سیستم مهاجرت کشورمان پایان دهد.

ترامپ در این بیانیه همچنین به ممنوعیتی که درخصوص سفر اتباع هشت کشور به آمریکا صادر کرده سخن گفت و این ممنوعیت را "یک اقدام مهم" در رسیدن به هدفش برای اصلاح سیستم مهاجرت آمریکا دانست.

در همین حال جف سشنز، دادستان کل آمریکا نیز گفت: ترامپ درباره تغییراتی که باید صورت گیرد "کاملا حق دارد."

وی افزود: ما ظرف دو ماه گذشته شاهد دو حمله تروریستی در شهر نیویورک بوده‌ایم که توسط دو فردی که در نتیجه سیاست‌های مهاجرتی غلط ما وارد کشورمان شده‌اند، صورت گرفته است. سیاست‌هایی از جمله مهاجرت زنجیره‌ای که هیچ سودی برای منافع ملی ما ندارند.

سشنز در ادامه گفت: خواهر زاده ۲۰ ساله یکی از شهروندان آمریکایی نباید برای گرفتن اقامت در کشور ما نسبت به فردی که مهارت‌های بالایی دارد، تحصیل کرده است، به زبان انگلیسی مسلط است و می‌تواند از فرصت‌ها در آمریکا برای رشد و ترقی استفاده کند، اولویت داشته باشد.

نظرات بینندگان