arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

محکومیت‌خبرنگار صداوسیما به ساخت مستند به جای جریمه ‌500 هزار‌ تومانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خراسان نوشت: قاضی دادگاه کیفری دو شهرستان نهبندان خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما را به تهیه نماهنگ مستندی درباره علل و عوامل وقوع حوادث رانندگی در این شهرستان محکوم کرد.

این خبرنگار ماه گذشته در تصادف با یک موتورسیکلت در شهر نهبندان به دلیل رعایت نکردن حق تقدم که منجر به زخمی شدن راکب موتورسیکلت شده بود مقصر شناخته شد، که بر اساس حکم محمد حسن مختاری قاضی دادگاه کیفری دو شهرستان نهبندان راننده خاطی از حیث جنبه عمومی بزه به استناد ماده 714 قانون مجازات اسلامی، به جای جریمه نقدی 500 هزار تومانی ، به تهیه یک مستند 20 دقیقه ای محکوم شد. مختاری ،قاضی دادگاه کیفری دو نهبندان درباره دلایل صدور این حکم گفت: این حکم با توجه به حسن شهرت، سابقه، شرایط فرد خاطی و حرفه وی و فرهنگ سازی در زمینه کاهش تصادفات صادر شده است و طی شش ماه باید این مستند تهیه شود و علاوه بر تحویل به دادگاه، در اختیار صدا و سیمای مرکز استان هم قرار گیرد.

وی با بیان این که بخش زیادی از پرونده هایی که در دادگاه ها رسیدگی می شود مربوط به پرونده های تصادف جرحی و فوتی است افزود: در حوزه صدور احکام از جنبه عمومی جرم در دادگستری ها، اختیاراتی به قضات داده شده است که می توان با سوق دادن این اختیارات به سمت اقدام های فرهنگی از افزایش تصادفات جلوگیری کرد.

نظرات بینندگان