arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۰

فرماندهان نيروي هوايي: رزمايش فداييان حريم ولايت سه، با شکوهترين بعد از دفاع مقدس

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش فداییان حریم ولایت سه، یکی از با شکوهترین و بزرگترین رزمایش های نیروی هوایی بعد از دوران دفاع مقدس بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش فداییان حریم ولایت سه، یکی از با شکوهترین و بزرگترین رزمایش های نیروی هوایی بعد از دوران دفاع مقدس بود.

سرتیپ خلبان نصیرزاده در مصاحبه با بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: بکارگیری انواع هواپیماها، بکارگیری مهمات هوشمند، بکاربردن تاکتیک های متفاوت در شرایط مختلف، انجام پرواز با ارتفاع پایین، پرواز هواپیمای سوخو و مانور هواپیمای ترابری سی 130 از ویژگی های برجسته این رزمایش بود.

وی با اشاره به اینکه رزمایش فداییان حریم ولایت سه، تنها با بخش کوچکی از توان نیروی هواپیمایی انجام شد گفت: به دلیل وسعت رزمایش پایگاه تبریز برای این رزمایش انتخاب شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: طراحی رزمایش از چند ماه قبل انجام شد و برگزاری آن بیانگر اقتدار و آمادگی برای مقابله با هر نوع تهدیدی است.

سرتیپ خلبان نصیرزاده تصریح کرد: در مرحله سوم رزمایش مهمات واقعی بکار گرفته شد.

وی افزود: هواپیماهایی که ما بکار می بریم در کشورهای عضو ناتو نیز بکار گرفته می شود اما آنچه که به هواپیما توان و قدرت می دهد تجهیزات بکار رفته در آن است.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، با اشاره به بهره گیری نیروی هوایی از علم روز هوانوردی گفت: پس از انقلاب حدود 50 هزار مستشار نظامی از کشور خارج و خلایی ایجاد شد اما کارکنان فنی، غیور و جهادی نیروی هوایی این خلا را پر کردند.

سرتیپ خلبان نصیرزاده گفت: ‌نیروی هوایی تمام نقاط ضعف و مثبت دشمن و تهدیدات احتمالی را می شناسد و در هر لحظه آماده مقابله با آنها است؛ ارتش ما به سلاح بزرگ ایمان مسلح است و این سلاح را هیچ ارتشی ندارد.

وی افزود: جوانان با علم، متعهد و پرشور ما تحت رهبری مقام عظمای ولایت شکست ناپذیرند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری نیز در مصاحبه با این برنامه گفت: در این رزمایش انواع و اقسام موشکها و بمب های بهینه شده، آزمایش و علیه اهداف کوچک و متحرک زمینی عملیات به کارگیری شد.

سرتیپ خلبان حلت آبادی افزود: ما برای هر گونه مأموریتی آماده ایم. وی اضافه کرد: در بخش توانمندسازی، هواپیماهایی به کار گرفته شد که کارکنان فنی ما آن را تعمیر و نگهداری می کنند.

فرمانده پایگاه هوایی نوژه همدان نیز در مصاحبه با این برنامه گفت: در طول برگزاری رزمایش، استکبار، تبلیغات مسمومی را آغاز کرد که هواپیماهای اف 5 و اف 4 از رده عملیاتی خارج شده اند.

سرهنگ خلبان ونک افزود: اف 4 در ابتدا فاقد سامانه پرتاب موشکها و بمبهای هوشمند بود اما این سامانه در ایران ساخته شد و اف 4 توانست این بمب ها را شلیک کند.

وی گفت: سامانه جدید جنگ الکترونیکی اف 4 می تواند اکثر امواج راداری و لیزری را شناسایی و پارازیته کند.

فرمانده پایگاه هوایی نوژه همدان افزود: سامانه هایی که در این رزمایش بکار گرفته شد در ردیف هواپیماهای نسل پنج به بالا به کار گرفته می شود.

سرهنگ خلبان ونک با اشاره به اینکه سامانه ها پس از کسب استانداردهای لازم در رده عملیاتی قرار می گیرد افزود: پرتاب بمب هوشمند قاصد که به صورت صد در صد به هدف خورد نشان دهنده کارکرد مناسب سامانه ها هست.

فرمانده پایگاه هوایی اصفهان نیز در مصاحبه با برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: ملت ما در طول برگزاری رزمایش شاهد به پرواز درآمدن انواع هواپیماها بودند؛ هواپیماهایی که 33 سال در تحریم مطلق قطعه و تمعیرات بود، به همت کارکنان فنی و کار شبانه روزی، آنها بومی سازی و هم سطح هواپیماهای پیشرفته منطقه شده است.

سرتیپ خلبان علیرضا برخور با اشاره به تامین صد در صدی اهداف این رزمایش گفت: در ارتش های حرفه ای دنیا بهره وری بالا مطرح است و در رزمایش فداییان حریم ولایت سه، نیز این موضوع مطرح بود و در شلیک مهمات دقت بالایی صورت گرفت.
نظرات بینندگان