arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

رهبران مسلمان و مسیحی لبنان تصمیم ترامپ درباره قدس را محکوم کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبران دینی مسلمان و مسیحی و دروزی در لبنان امروز (پنجشنبه) در نشستی مشترک تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، در این نشست که در مقر کلیسای مارونی و به ریاست «بشاره پطرس الراعی» رهبر دینی مسیحیان مارونی لبنان برگزار شد، «عبدالامیر قبلان» رئیس مجلس اعلای شیعیان، «عبداللطیف دریان» مفتی اهل سنت و «نعیم حسن» رهبر معنوی دروزی های لبنان و تعداد دیگری از شخصیت های دینی و مذهبی این کشور حضور داشتند.
در این نشست بشاره پطرس الراعی تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را اقدامی «ظالمانه» در حق فلسطینیان، اعراب، مسلمانان و مسیحیان دانست.
رهبر میسحیان مارونی لبنان تصمیم آمریکا را در تضاد با قطعنامه های سازمان ملل و حقوق بین الملل دانست و تاکید کرد که این اقدام باعث شعله ور شدن انتفاضه و جنگ جدیدی در منطقه می شود.
وی از شورای اسقف ها در کشورهای مختلف از جمله در آمریکا خواست تا علیه تصمیم اخیر ترامپ در کنار مسیحیان لبنان قرار بگیرند.
عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان نیز در این نشست ضمن محکوم کردن تصمیم ترامپ، از مواضع «میشل عون» رئیس جمهوری و «میشل عون» وزیر خارجه لبنان علیه این تصمیم قدردانی کرد.
وی بر ضرورت اتحاد مسلمانان و مسیحیان علیه تصمیم آمریکا درباره قدس تاکید کرد.
عبداللطیف دریان مفتی کل لبنان نیز در این نشست گفت: ما چیزی به نام دولت اسرائیل را هیچ وقت به رسمیت نشناخته و نخواهیم شناخت.
وی تصمیم ترامپ را تجاوز به همه ادیان آسمانی و کرامت اعراب و مسلمانان و مسیحیان خواند.
دریان گفت: قدس یک تکه زمین نیست بلکه مساله اعراب است و باید مهمترین و محوری ترین مساله در تاریخ نزاع اعراب و اسرائیل باشد.
نعیم حسن رهبر معنوی طائفه موحدان دروز لبنان نیز ضمن ابراز مخالفت با تصمیم اخیر درباره قدس گفت: تمدنی که ناتوان از تحقق حدافل عدالت در قبال ملت فلسطین است هیچ معنا و جایگاهی ندارد.
طی روزهای اخیر لبنان شاهد تجمع ها، راهپیمایی ها و اعلام موضع هایی علیه تصمیم اخیر ترامپ بوده است.
میشل عون رئیس جمهوری لبنان دیروز در نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول ترکیه خواهان شکایت از آمریکا به شورای امنیت شد.
جبران باسیل وزیر خارجه لبنان نیز از آمادگی این وزارتخانه برای تاسیس سفارت لبنان در قدس خبر داد.

نظرات بینندگان