arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۵۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۰
احمدی نژاد:

خشکسالی دریاچه ارومیه هر 500 سال تکرار می شود/ قبل از سفر به نیویورک، به اردبیل آمدم تا دنیا پشتیبانی ملت از دولت را ببیند

احمدی نژاد بدون اشاره به منبع آمار و اطلاعات خود گفت: خشکسالی دریاچه ارومیه هر 500 سال تکرار می شود، 500 سال پیش نیز بیش از 300 میلی ‌متر کاهش بارندگی در این منطقه اتفاق افتاد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور هدف از سفرهای دور چهارم هیئت دولت را رفع مشکلات مصوبات اجرا نشده در دور قبلی سفرها اعلام کرد .

به گزارش خبرنگار "انتخاب"؛ احمدی نژاد در گفتگویی تلویزیونی با مردم استان اردبیل گفت : یکی دیگر از اهداف اصلی این دور از سفرها فراهم کردن زمینه اشتغال برای جوانان است .

وی با تشکر از استقبال گرم و باشکوه مردم استان اردبیل افزود : قبل از سفر به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالیانه سازمان ملل متحد ، تصمیم گرفتیم به اردبیل سفر کنیم تا دنیا ببیند ، ملت چطور پشتیبان دولت و نظامشان هستند .

رئیس جمهور گفت : این استقبال سرمایه ای برای ارتقای ملت ایران در عرصه های بین المللی است .

احمدی نژاد با اشاره به مصوبات هیئت دولت در استان اردبیل افزود : در سفر به شهرستانهای استان ، مصوباتی که تاکنون زمینه اجرایی پیدا نکرده اند ، برای مردم آن شهرستانها بازگو شد تا مردم در جریان مشکلات آنها قرار بگیرند .

وی از برنامه های دولت برای توسعه این استان خبر داد و گفت : از 584 مصوبه ای که در سه دور قبلی هیئت دولت به استان به تصویب رسید ، 115 مصوبه اجرایی نشده است که با بررسی آنها تصمیم گرفته شد مشکلات حل شود و تا پایان دولت دهم به بهره برداری برسد .

رئیس جمهور همچنین از حمایت دولت از بخش های کشاورزی و صنعتی استان خبر داد و افزود : در بخش صنعت ، همه واحدهای صنعتی استان حمایت می شوند و در زمینه کشاورزی نیز با حمایت 85 درصدی دولت ، این بخش شکوفاتر خواهد شد .

احمدی نژاد از افتتاح راه اصلی اردبیل - سرچم تا 2 ماه آینده نیز خبر داد و درباره ایجاد کارخانجات صنعتی و تولیدی در استان گفت : طبق مصوبه دولت ، سازمان گسترش و نوسازی در این بخش سرمایه گذاری خواهد کرد .

 وی با اشاره به بازآفرینی تاریخ طبق معیارهای امروز هم افزود : ثبت مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی در فهرست آثار جهانی از آن جمله است .

 رئیس جمهور از اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ، مرمت و بازسازی این مجموعه تاریخی خبرداد .

 احمدی نژاد همچنین با اشاره به خشکسالی دریاچه ارومیه که هر 500 سال تکرار می شود ، افزود : 500 سال پیش نیز بیش از 300 میلی ‌متر کاهش بارندگی در این منطقه اتفاق افتاد .

وی در مورد انتقال آب ارس به این دریاچه گفت : با منطقی یا غیر‌منطقی بودن این انتقال کاری نداریم اما آنچه مهم است اینکه هنوز نتوانستیم از سهم برداشت شده خود از ارس درست استفاده کنیم .

رئیس جمهور به ذخایر آبی استان اردبیل به ویژه حاصلخیز بودن دشت زرخیز مغان اشاره کرد و افزود : ما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که به علت شوری زمین و آسیب‌ به خاک مجبوریم 10 تا 12 میلیون تومان برای زهکشی هر هکتار سرمایه‌گذاری کنیم .

وی گفت : ‌وجود 800 هزار هکتار زمین کشاورزی در این استان و صدها استعداد دیگر در این سرزمین ما را وادار می‌کند که تاریخ این سرزمین را شایسته رقم بزنیم تا این سرزمین همچون گذشته پیشتاز باشد .

احمدی نژاد در ادامه بیداری اسلامی در منطقه را هم خاطر نشان کرد و افزود : این بیداری در ذهن و درون مردم شکل گرفته و انعکاس آن ، باعث بوجود آمدن نهضت ها و قیام هایی در منطقه شده است .

 وی گفت : بیداری اسلامی موجود در منطقه اگر در مسیر درست هدایت شود ، ظلم موجود در جهان را از بین خواهد برد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
0
0
کاش در مورد سدهایی که بر روی 22 رود منتهی به دریاچه اورمیه زده شده و امکان استفاده آنها برای احیای دریاچه توضیحاتی می دادند.
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
2
48
واقعا اقای احمدی نژاد شنوندگان حرفهایش را اینقدر نادان می دانند یا خودشان اطلاعات کافی ندارند ؟؟؟
500 سال پیش روی رودخانه های منتهی به دریاچه سد وجود داشت ؟
500 سال پیش حجم زمینهای زراعی اطراف دریاچه اینقدر بود ؟
500 سال پیش جمعیت اطراف دریاچه بیش از دو میلیون نفر بود ؟
500 سال پیش بخشی از دریاچه را برای ایجاد پل تصرف کرده بودند ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
2
43
کارون هر چندسال خشک میشه استاد؟
اوکتای
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0
500 سال پیش واحد میلی متر مگر ابداع شده بود؟
بهروز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0
رودخانه زاينده رود اصفهان هر يك ميليون سال يك بار خشك ميشده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0
500 سال پیش کی بوده نشسته میزان کاهش بارندگی رو اونم بر حسب میلی متر اندازه گرفته؟ عجب!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
1
خوش بحالش ، بازم داره میره آمریکا.
نظرات بینندگان