arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶

حال ناخوش یکی از روزنامه نگاران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم نوشت: حال و روز این‌روزهای رضا مقدسی یکی از پیشکسوتان روزنامه‌نگاری تراز انقلاب اسلامی ناخوش است و دل‌نگرانیهایی را برای جامعه مطبوعاتی ایجاد کرده است... .

ماهیت "رسانه" همچون بُردار و پاره‌خطی است که با دید هندسی به دو نقطه انتهایی محدود می‌شود و با فرض این تعریف نقش حائلی بین مخاطبان و مسئولان دارد؛ اما در این میان چهره اصحاب رسانه که واسطه‌گری بین این دو بخش را به‌عهده دارند کمتر دیده می‌شود.

سوای از رسانه‌های تصویری که با انتشار چهره فعالان میدانی خود به‌شکلی غیرمستقیم معرف آنان هستند اما در مدلهای دیگر فعالیتهای رسانه‌ای که شامل مکتوب و آن‌لاین نظیر کار مطبوعاتی و خبرگزاری می‌شود، چهره فعالان و تلاشگران آن کمتر دیده می‌شود.

چندین سال است که فعالان رسانه‌ای مبتنی بر این دو مدل انتهایی، دست به دست یکدیگر داده و فارغ از سلایق و دیدگاه‌های سیاسی به تقدیر و تجلیل از فعالان رسانه‌ای که سالیان سال خاک این حرفه را خورده و اکنون به مقام پیشکسوتی رسیده‌اند، می‌پردازند؛ هرچند که این اتفاق مبارک بنا به همان دلایل حزبی و گروهی با فراز و فرودهایی مواجه بوده اما عده‌ای سعی کرده‌اند اصل این کار را حفظ کنند.

فرهنگ این کار ارزشی به‌اندازه‌ای غنی بود که پای مسئولان رده‌بالای کشور را نیز به خود باز کرد تا آنها نیز به‌فراخور زمان به تقدیر و تجلیل از سنگربانان عرصه رسانه در ایام خاص بپردازند.

متأسفانه این روزها هم که یکی از چهره‌های باسابقه عرصه رسانه و مطبوعات درگیر بیماری شدید گوارشی است و بر تخت بیمارستان به‌سر می‌برد، این حرکت ارزشمندانه مسئولان ادامه دارد.

رضا مقدسی که از جمله فعالان رسانه‌ای پیشکسوت است و از وی به‌عنوان روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی یاد می‌شود، چند سالی است که با بیماری گوارشی دست‌وپنجه نرم می‌کند و با وجود اینکه پس از یک دوره جراحی و شیمی‌درمانی، بهبود نسبی در روند بیماری وی حاصل شده بود اما متأسفانه از اواخر سال گذشته بار دیگر علائم این بیماری در وی پدیدار شد.

وی که از هفته گذشته در بخش ICU بیمارستان بهمن بستری است تا طول دوره درمان خود را سپری کند، کار روزنامه‌نگاری را از سن 20سالگی و در روزنامه قدس شروع کرد.

مقدسی در ادامه همکاری با این روزنامه، مسئولیتهایی نظیر پروژه سراسری روزنامه قدس و سردبیری و معاونت مدیر مسئول این روزنامه در تهران را نیز عهده‌دار شد و بعدها در بخشهای مختلف تحریریه صدا‌وسیما، دبیری سرویسهای جامعه و سیاسی روزنامه جام‌جم، قائم‌مقامی مدیرمسئول همشهری، مدیرمسئولی روزنامه خبر، مدیرمسئولی روزنامه بین‌المللی تهران تایمز و مدیرعاملی خبرگزاری مهر ایفای نقش کرد.

پستهای گسترده و فعالیت میدانی مقدسی در عرصه رسانه، از وی مدیر و صاحب‌نظری باتجربه در زمینه روزنامه‌نگاری تراز انقلاب اسلامی ساخت.

نظرات بینندگان