arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶

واکنش رئیس دانشگاه علم و صنعت به حواشی پاک کردن پرچم اسراییل: رئیس دانشگاه حق ندارد کسی را جریمه کند / موضوع را به نهادهای مربوطه ارجاع داده‌ایم

رئیس دانشگاه علم و صنعت درباره حواشی ایجاد شده درخصوص پاک کردن پرچم رژیم صهیونیستی، با بیان اینکه گاهی حواشی اینچنینی با توجه به جوانی و شور دانشجویان اتفاق می‌افتد، گفت: دانشگاه وظیفه قانونی برای دخالت در این مسئله را ندارد اما موضوع را جهت رسیدگی به نهادهای مربوطه ارجاع می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش رئیس دانشگاه علم و صنعت به حواشی پاک کردن پرچم اسراییل: رئیس دانشگاه حق ندارد کسی را جریمه کند / موضوع را به نهادهای مربوطه ارجاع داده‌ایم

رئیس دانشگاه علم و صنعت درباره حواشی ایجاد شده درخصوص پاک کردن پرچم رژیم صهیونیستی گفت: دانشگاه وظیفه قانونی برای دخالت در این مسئله را ندارد اما موضوع را جهت رسیدگی به نهادهای مربوطه ارجاع می‌دهد.

دکتر محمد علی برخورداری در گفت و گو با ایسنا درباره حواشی ایجاد شده در خصوص ترسیم پرچم رژیم صهیونیستی و محو آن توسط تعدادی از دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت گفت: یک ضرب المثل ایرانی وجود دارد که می‌گوید انسان جایزالخطا است، من می‌گویم دانشجو کثیرالخطا است، برای اینکه دانشجو جوان، فعال، مسئول و پرانرژی است.

وی یادآور شد: به هرحال این افراد دانشجو هستند و همیشه حوادثی در دانشگاه اتفاق می‌افتد و در قبال آن هم بر اساس مصوبات قانونی، نهادهایی برای رسیدگی به هر خطا تخلف وجود دارند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: هرگاه استاد، دانشجو، کارمند و یا تشکلی خطا کند، توسط قانون همه راهکارهای لازم دیده شده تا مسئله به نهادهای مربوطه ارجاع داده شود و آن‌ها مسئله را بررسی کرده و حکم دهند.

برخورداری افزود: برای همین قرار نیست دانشگاه وارد مقوله‌های حاشیه‌ای و رسانه‌ای شود، زیرا دانشگاه مسئولیت‌های مهم دیگری هم دارد و چون قانون همه چیز را پیش‌بینی کرده، قانون را مبنا قرار داده و طبق قانون رفتار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در این باره همه چیز را به نهادهای مربوطه ارجاع می‌دهیم تا آن‌ها تصمیم گیری‌ کرده و حکم صادر کنند و چنین روالی در دانشگاه یک مسئله معمول است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به نامه نهاد رهبری در دانشگاه علم و صنعت خطاب به وی به عنوان ریاست دانشگاه که در آن خواستار برخورد با دانشجویانی شدند که اقدام به پاک کردن پرچم رژیم صهیونیستی کرده‌اند، گفت: طبیعی است که ما این کار را انجام می‌دهیم و اگر ایشان هم نامه‌ای نمی‌نوشتند نیز ما این کار را انجام می‌دادیم، البته ایشان لطف کرده و روی مسئله تاکید کرده‌اند.

برخورداری در پایان اظهار کرد: اما وقتی صحبت از رئیس دانشگاه می‌شود برخی فکر می‌کنند رئیس دانشگاه به شخصه می‌تواند کارهای خاصی انجام دهد، در حالی که رئیس دانشگاه هیچ حق قانونی‌ برای دخالت در امور قضایی ندارد و فرضا نمی‌تواند کسی را جریمه کرده و یا با آن برخورد کند و قانون پیش‌بینی‌های لازم را کرده تا نهادهای مربوطه به این امور رسیدگی کرده و حکم دهند و در مورد موضوع اخر نیز ما فقط باید مسئله را به آن‌ها ارجاع می‌دادیم که داده‌ایم و آن‌ها هم در حال انجام وظایف خود در این مورد هستند.

نظرات بینندگان