arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۰

رشیدپور: اگر مجوز ما را لغو كنند پس "الجزیره" هم نباید كار كند/ برنامه هفت مفت و مجانی برایمان تبلیغ كرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شب گذشته رضا رشیدپور در برنامه جدید خود با نام «شب شما بخیر» كه از شبكه ماهواره‌ای تازه تاسیس دارای مجوز ایرانیان پخش می‌شود درباره برخی ابهامات كه از برنامه هفت آغاز شد صحبت كرد.

به گزارش كافه سینما؛ برخی از پاسخ‌های رشیدپور در مورد برنامه هفت، لغو مجوز شبكه‌های ماهواره‌ای و... را در زیر بخوانید.

* اگر مجوز ما را لغو كنند پس شبكه الجزیره هم نباید كار كند
رضا رشیدپور درباره آینده این شبكه تازه تاسیس گفت: آینده را خدا می‌داند اما دو حالت وجود دارد، یكی آنكه دفتر نمایندگی ما در تهران با قدرت به كار خود ادامه می‌دهد و ما سرافراز خواهیم شد اگر تصاویر واقعی از ایران پخش بكنیم، یا اینكه كفه ترازو به نفع منتقدین می‌چربد و تلقی‌های دیگری كه من خیلی نامحتمل می‌دانم اتفاق خواهد افتاد.

چون آن‌ها می‌گویند شما شبكه خصوصی هستید و ما می‌گوییم مگر بر اساس قوانین می‌شود شبكه خصوصی در ایران تاسیس كرد؟ ما مثل زد دی اف، فوكس، الجزیره و خیلی شبكه‌های دیگر یك شبكه جهانی هستیم كه دفتر رسمی ما هم جای دیگری است، ما در امارات، فرانسه، انگلیس، آمریكا، مالزی هستیم و یك دفتر هم در تهران داریم مثل بقیه شبكه‌ها.

رشید‌پور در ادامه گفت: اگر قرار باشد مجوز ما را لغو بكنند در این صورت الجزیره هم نمی‌تواند كار بكند چون یك شبكه خارجی است. بنابراین نمی‌شود با یك چوب همه را راند. ما هدف خیر و اصلاح داریم و آرزو می‌كنیم كه دوستان كمك بكنند. ما خیلی همگرا هستیم و تلاش می‌كنیم عقیده‌ها و سلایق مختلف را جذب شبكه بكنیم.

* برنامه هفت مفت و مجانی برایمان تبلیغ كرد
رشید‌پور درباره حرف‌های مطرح شده در برنامه هفته گذشته «هفت» چنین گفت: در هفته‌ای كه گذشت فریدون جیرانی در برنامه هفت ندانسته یك كاری كرد كه ما باید كلی بیلبورد می‌گرفتیم و در شهر تبلیغ می‌كردیم برای شبكه خودمان ولی مفت و مجانی این اتفاق در برنامه هفت افتاد و از این بابت دست بوس ایشان هستیم و همین اتفاق باعث شد كه روزنامه‌های مختلفی به شبكه ما بپردازند.

* اگر اینجا شبیه رادیو فردا شود از اینجا می‌روم
رشیدپور در قسمت دیگری از برنامه به یك كامنت پاسخ داد، در این كامنت آمده بود كه «ایشان كه همین چند هفته پیش در پی رفتن فرشید منافی به رادیو فردا دم از ماندن در مام میهن و خدمت به ایران می‌زد...». در جواب گفت: من به انتخاب فرشید منافی احترام می‌گذارم، یك بار دیگر می‌گویم كه فرشید انتخابش به خودش مربوط است. من نه از ایران رفته‌ام و نه جایی رفتم كه حرفش از جنس فرهنگ ایرانی نباشد. من تشخیص دادم كه شبكه ایرانیان فعلا در چارچوب فرهنگ ایران كار می‌كند و فضای امیدوار كننده و مثبت اندیش دارد و تا زمانی كه این خصوصیات در شبكه ایرانیان است من در اینجا كار خواهم كرد. اگر احساس كنم روزی دارد می‌شود شبیه رادیو فردا حتما از این شبكه خواهم رفت.

* برنامه هفت دروغ‌پردازی نكند. رقابت سالم بهتر است
رشیدپور در بخش دیگر برنامه درباره صحبتهای مطرح شده در برنامه هفت درباره لغو مجوز اینگونه پاسخ داد: همانطور كه دو سه روز پیش در روزنامه‌ها هم منعكس شد اخبار مربوط به لغو مجوز شبكه‌های خارجی در ایران صحت ندارد و آقای آقاجری مدیر كل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد با یك لحن بسیار خاص و زیبایی این خبر را كه از سوی برنامه هفت منتشر شده بود را تكذیب كردند و این نشان داد كه بی‌پایه و اساس حرف زدن و دروغ‌پردازی كردن با هر نیتی كه باشد حتما به ضرر بخش‌های مهمی از جامعه فرهنگی كشور خواهد بود. چون بهتر است با هم رقابت سالم بكنیم تا از این دروغ پراكنی‌ها. دروغ پراكنی در رسانه كار بدی است.
نظرات بینندگان