arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶

واشنگتن: موشک‌های بالستیک حوثی‌ها محصول کمک‌های فنی ایران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا بی توجه به اعلامیه‌های رسمی دولت ایران و در تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی از کشتار کودکان یمنی توسط سعودی‌ها، باز هم ایران را به ارسال موشک برای انقلابیون یمنی متهم کرد.

 «تیم لندرکینگ» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا امشب در محل برگزاری نشست خبری روزانه این وزارتخانه حاضر شد و آخرین اخبار مربوط به رویکرد کشورش در قبال موضوع یمن را با خبرنگاران در میان گذاشت.

لندرکینگ در این نشست موضع مقامات کاخ سفید در خصوص حملات تدافعی کمیته‌های مردمی و ارتش یمن به عربستان سعودی را تکرار کرد و گفت که انقلابیون یمن، از ایران کمک تسلیحاتی می‌گیرند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: «می‌دانیم که حوثی‌ها در خصوص موشک‌های بالستیک خود از ایران کمک می‌گیرند.»

یکی از خبرنگاران پرسید که آیا وزارت خارجه آمریکا هم مانند «نیکی هیلی» نماینده این کشور در سازمان ملل اعتقاد دارد که موشکی که در اطراف فرودگاه ملک خالد ریاض فرود آمد، ایرانی است؟

تیم لندرکینگ گفت: «بله»

معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در ادامه سخن گفتن از تصور دولت کشورش در خصوص نحوه تعامل ایران و انقلابیون یمن گفت: «ارتباط نیرومندی بین حوثی‌های یمن و ایرانی‌ها وجود دارد. نمی‌خواهم بگویم حوثی‌ها تماماً به دستور ایرانی‌ها کار می‌کنند اما ارتباط مهمی بین آنها وجود دارد.»

یکی از خبرنگاران پرسید که آیا حملات جنگنده‌های سعودی به زیرساخت‌های یمن در ایجاد فاجعه انسانی موجود در این کشور دخیل نبوده است؟

لندرکینگ پاسخ داد: «مطمئناً حمله به زیرساخت‌ها، در ایجاد این شرایط تأثیر داشته ولی هر زیرساختی که منفجر می‌شود، تحت حملات جنگنده‌های ائتلاف نبوده و حتی برخی اوقات این حوثی‌ها بوده‌اند که آنها را منفجر کرده‌اند.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان