arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۶

مقام عالی ارتش میانمار تحریم شد

یک مقام عالی ارتش میانمار در میان فهرست تحریمی وزارت خزانه داری آمریکا از کشورهای مختلف سودان جنوبی، گامبیا و میانمار به اتهام نقض حقوق بشرقرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقام عالی ارتش میانمار تحریم شد

یک مقام عالی ارتش میانمار در میان فهرست تحریمی وزارت خزانه داری آمریکا از کشورهای مختلف سودان جنوبی، گامبیا و میانمار به اتهام نقض حقوق بشرقرار گرفت.

به گزارش ایرنا از برمه تایمز ، مائونگ مائونگ سوئه، افسر ارتش میانمار که دراین فهرست 52 نفره قرار دارد، متهم به نظارت بر عملیات سرکوب و کشتار وحشیانه روهینگیایی ها در ایالت راخین و فساد گسترده است .
مائونگ مائونگ سوئه فرمانده ارتش میانمار در ایالت راخین در دور جدید کشتارها علیه اقلیت روهینگیایی بوده است .
گزارش های بین المللی حاکی ا ست پس از حمله تعدادی از نیروهای ارتش آزاد میانمار 'آرکان' در اوت سال جاری میلادی ( شهریور96) به برخی از ایستگاههای پلیس مرزی این کشور حمله کردند، ارتش میانماربه هدایت مائونگ مائونگ سوئه عملیات کشتار وحشیانه و سیستماتیکی را علیه روهینگیایی ها با کمک بودایی های افراطی آغاز کرد که که منجر به کشته شدن بیش از 6 هزار و 700 نفر و فرارافزون بر 650 هزار نفر از آنها از میانمار به بنگلادش شد.
سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری پیشتر این اقدامات را 'پاکسازی قومی و تبعیض نژادی' خواندند که ارتش میانمار مسئولیت مستقیم این عملیات غیرانسانی را داشته است.
ناظران آسیایی در واکنش به این موضوع اعلام کردند: آمریکا در چهار ماه گذشته و درجریان کشتار مستمر مردم مسلمان روهینگیا مانند دیگر کشورهای غربی سکوت اختیار کرده بود و تاکنون نیز اقدام جدی دراین زمینه انجام نداده است.
پناهجویانی که در بنگلادش به سر می برند بارها در تشریح مشاهدات تلخ خود از این سرکوب ها گفتند که سربازان میانماری و شبه نظامیان بودایی روستاها و خانه های آنها را به آتش کشیده ، خانواده هایشان را در جلوی چشم آنها کشته و به زنان و دختران تجاوز کرده اند.
کمیساریای عالی حقوق بشر نیز در گزارش جدید خود اعلام کرد که اقدامات وحشیانه شامل سرکوب، کشتار، اعمال خشونت ها ، آزارواذیت های جنسی و غارت زندگی و اموال روهینگیایی ها به طور مستمر و برنامه ریزی شده علیه این اقلیت مسلمان انجام شده است.

برچسب ها: میانمار ، راخین
نظرات بینندگان