arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۶

فیلتر تلگرام و اینستاگرام در تمامی خطوط و بسترهای اینترنت/ مدیر تلگرام، فیلتر این پیام رسان را تایید کرد/ «فیلتر تلگرام و اینستاگرام، به دستور مقامات بالا دستی در یکی از نهادهای ذیربط امنیتی رخ داده و دستوری از سوی وزارت ارتباطات در کار نبوده»

سایت صداوسیما خبر داده که «با تصمیم سطوح عالی امنیتی فعالیت تلگرام و اینستاگرام به طور موقت محدود می شود» پاول دوروف، مدیر تلگرام تایید کرده است که مسئولان ایران به دلیل مسدود نشدن برخی کانال ها، در حال مسدودسازی تلگرام هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فوری/ اختلال در تلگرام و اینستاگرام موبایل‌ها / احتمال فیلترینگ قوت گرفت

از دقایقی قبل کاربران نسخه تلفن همراه تلگرام و اینستاگرام اعلام کرده‌اند که قادر به دسترسی به این دو نرم افزار نیستند.

به گزارش «انتخاب»؛ لحظاتی پیش نیز، «تلگرام» در نسخه دسکتاپ و اینترنت های ثابت ( در تمامی خطوط و بسترهای اینترنت) نیز فیلتر شد.

برخی منابع از احتمال فیلتر تلگرام خبر داده اند.

در همین حال، سایت صداوسیما خبر داده که «با تصمیم سطوح عالی امنیتی فعالیت تلگرام و اینستاگرام به طور موقت محدود می شود»

پاول دوروف، مدیر تلگرام تایید کرده است که مسئولان ایران به دلیل مسدود نشدن برخی کانال ها، در حال مسدودسازی تلگرام هستند.

دستور مقامات بالا دستی

در همین حال، ایلنا گزارش داد: یک منبع آگاه نیز درباره قطعی شب گذشته ارتباطات سیار و اختلال در ارتباطات ثابت گفت: ارتباطات سیار روز گذشته با دستور مجموعه وزارت ارتباطات یا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قطع نشده بود و تمامی اختلالات مربوطه به دستور مقامات بالا دستی در یکی از نهادهای ذیربط امنیتی رخ داده است.

وی تاکید کرد: باتوجه رخدادهای چند روز اخیر، دستور داده شده است تا در صورت برگزاری تجمعات قطعی نقطه‌ای ارتباطات ثابت و قطع اینترنت موبایل خواهیم داشت.

از سوی دیگر، اسماعیل نجارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور امروز در پاسخ به سوالی درباره خارج شدن تلگرام و اینستاگرام از دسترس کاربران، گفت: دولت بنای تعطیلی شبکه‌های مجازی را ندارد اما وقتی که ایجاد اختلال می‌شود طبیعی است که از ابزارهای کنترل اجتماعات غیرقانونی و تصمیمات مقطعی گرفته شود.

تکمیل می شود...

نظرات بینندگان