arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۰

بلیط فروش آبرو ندارد اما اختلاسگر 3 هزار میلیاردی باید آبرویش حفظ شود؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آینده نوشت:

بخش خبری 20:30 سیما، شنبه شب در حالی به بازخواست واسطه های خرده پای فروش بلیت بازی دربی پرداخت که با گذشت مدت زمان قابل توجهی ار انتشار جزئیات پرونده سه هزار میلیاردی، هنوز حتی یک تصویر مات از عوامل اصلی این پرونده که هویتشان کاملاً مشخص است، منتشر نشده است تا این پرسش جدی طرح شود که آیا تنها ضعفا در مملکت ما، فاقد حیثیت اجتماعی هستند؟!
حیثیت اشخاص علاوه بر ملاحظات قانونی، به کرات در ملاحظات شرعی مورد توجه قرار داده شد و تنها موردی که علی (ع) مجزا کرده اند، مفسده کارگزار دولت اسلامی (البته بعد از اثبات جرم) است که نه تنها بردن آبرو، بلکه شرایط سخت در حبس و موارد متعدد دیگری را لحاظ کرده اند و آن هم به جهت پیشگیری از مفاسد اداری است که سرمنشا بسیاری از مفاسد دیگر همچون اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است.

با این حساب باید آبروی اشخاص حفظ شود و قطعاً بزه های کوچک در زمره افشای اشخاص و بردن آبرویشان قرار نمی گیرد. اما در ایران گویا همه چیز برعکس است و بزهکاران به واسطه آن که پشتوانه ای ندارند و دست هایی نیست که پشتشان قرار گیرد و دیگران را توجیه کند که اینها در حد خود خانواده و آبرو دارند، در سطح افکارعمومی له می شوند و بزرگ ترین این اقدامات در رسانه ملی رخ می دهد.

در مقابل اما مفسدین اقتصادی علی الظاهر مصونیت آهنین دارند و در سطح افکار عمومی به جز کرباسچی و جزایری، نوعا چهره متهمان مفاسد اقتصادی که جرم بسیاری از ایشان به مراتب بزرگتر از اینها بوده، بر صفحه تلویزیون به نمایش درنیامده که البته در این معدود موارد نیز ظاهراً انگیزه های سیاسی بی تاثیر نبوده. هرچند اکنون هنوز جرم در دادگاه ثابت نشده، اما حتی بعد از آن هم نباید تعجب کرد اگر یک بار هم نام اعضاء خانواده ای که در بطن اختلاس سه هزار میلیارد تومانی قرار دارند، از تلویزیون اعلام نشود؛ به هر حال این خانواده، آبرو دارند و نباید آبرویشان ریخته شود.

با این حال نباید خرده گرفت که تصاویر واسطه های بیچاره دربی از بخش خبری 20:30 نشان داده می شود و برای چندهزار تومان آبرویشان حراج می شود؛ واسطه هایی که از نیمه شب در صف می نشینند تا ابتدای صبح، یک بلیت چندهزار تومانی بخرند و برای پر کردن چاله ای از چاله های زندگی شان، به چند برابر بفروشند. اینها را بگذارید کنار متهمان آب بازی که پس از آن برنامه مشخص شد رفتارشان جرم است و تلویزیون هم نشانشان داد. با این اوصاف آب بازی برای مملکت خطرناک تر است یا اختلاس؟!


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
rostam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
19
واضح و مبرهن است که آب بازی کار بدی است ! و موجب اصراف آب ! و خیس شدن غیر ضروری ! و آب رو ریزی (آب پاشیدن به هم) که کاری بد است میشود و اختلاس کار خوبی است ! که باعث ایجاد شغل ! و افزایش درامد ! از طریق پرداخت های جزیی (جند صد میلیون تومانی) به کارمندان زحمت کش ! میشود ! و آنها هم با این پولها برای فرزندان عزیزشان شغلی دست و پا میکنند ! و فرزندان عزیز آنها هم برای ما شغل ایجاد میکنند ! پس اختلاس بهتر از آب بازی است با اجازه آقا معلم انشا تمام است داداش
sadegh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
2
500هزارتومان رشوه گير درشركت گاز كرمان
صداوسيما بلاي سرش اورد كه فكر كنم توايران
نتونه زندگي كنه نه خودش نه خانوادش مگر اينطور ادم ها كم هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
2
چی داری میگی ملعون !!!! معلومه که آب بازی خطرناک تر است !!!!! بیسواد اگه اون ها آب بازی نکرده بودند و اینها هم بلیط بازار سیاه راه ننداخته بودند ، آن یکی بیچاره ها مگر دست به اختلاص ( ببخشید ، اختلاس ) میزدند ؟؟
همون آب بازی های مشکوک باعث کمبود آب و گرانی آن شد دیگه !!! اگه بلیط هم ارزان بهدست مصرف کننده میرسید خب اون بندگان خدا هم محبور به اختلاص ( ببخشید اختلاس ) نمیشدند !!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
0
0
آقای وزیر اقتصاد روز یکشنبه در مجلس گفته که ا-خ قهرمان ایجاد شغل بوده. با این حساب باید حرمت قهرمان را نگه داشت!
نظرات بینندگان