arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۶

کواکبیان: نمایندگان تهران شنبه از زندان اوین بازدید می‌کنند / محمودصادقی: کمیته بازدید از زندان شنبه تشکیل می‌شود

رئیس کارگروه امنیتی، قضایی و سیاسی مجمع نمایندگان تهران مجلس شورای اسلامی گفت: این مجمع شنبه از زندان اوین بازدید می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کواکبیان: نمایندگان تهران شنبه از زندان اوین بازدید می‌کنند

رئیس کارگروه امنیتی، قضایی و سیاسی مجمع نمایندگان تهران مجلس شورای اسلامی گفت: این مجمع شنبه از زندان اوین بازدید می‌کند.

مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص بازدید مجمع نمایندگان استان تهران از زندان اوین، گفت: درخواست بازدید از زندان اوین و بندهای سیاسی و مرتبط با بازداشت‌های اخیر امروز به رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور ارسال شد.

رئیس کارگروه امنیتی، قضایی و سیاسی مجمع نمایندگان تهران بیان کرد: مجمع نمایندگان تهران تلاش داشته است تا در اولین فرصت ممکن بازدید از اوین فراهم آید تا علاوه بر بررسی و نظارت بر عملکرد مسئولان ذیربط در حوادث اخیر کشور، پیام امیدبخشی نیز به خانواده‌های بازداشت شدگان مخابره گردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت که گزارش این بازدید در اولین فرصت به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی پیشنهاد داد تا دیگر نمایندگان مجامع استانی نیز به منظور ایجاد آرامش در خانواده‌های نگران و همچنین نظارت بر عملکرد مسئولان در استان‌ها، از مراکز بازداشتگاهی بازدید کنند.

 

کمیته بازدید از زندان شنبه تشکیل می‌شود

محمود صادقی، نماینده مردم تهران اظهار کرد: در مجمع نمایندگان تهران تصویب شد که از شنبه کمیته‌ای شکل بگیرد تا از زندان‌ها بازدید داشته باشیم.

صادقی با اشاره به وضعیت بازداشتی‌ها گفت: تا آنجا که می‌دانم خوشبختانه بسیاری آزاد شده‌اند و ظاهرا رویکرد مقامات به آزادسازی افراد است نه نگه داشتن آنان.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران افزود:  در مجمع نمایندگان تهران تصویب شد که از شنبه کمیته‌ای شکل بگیرد تا از زندان‌ها بازدید داشته باشیم. بناست کمیته‌ای شکل بگیرد و اسامی را مشخصا نمی‌دانم اما در خواست هماهنگی شده تا کمیته بازدید را انجام دهند. برخورد نیروی انتظامی در این دوره خیلی جا افتاده‌تر از قبل بود زیرا آمار مجروحین و مصدومین نیروی انتظامی چند برابر مردم و معترضین بود که نشان می‌دهد آنان در برابر این موضوع صبوری بیشتر داشته‌اند.

برچسب ها: کواکبیان
نظرات بینندگان