arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۰

وزیر ارشاد: از ابلاغیه 153 صفحه‌ای احمدی‌نژاد بی‌اطلاعم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیدمحمد حسینی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر، درباره جزئیات ابلاغیه اخیر احمدی‌نژاد به تمام وزارتخانه‌ها در مورد لزوم پرهیز جدی از بکارگیری واژه‌های بیگانه در واحدهای تابعه‌شان گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم و اگر هم ابلاغی صورت گرفته، هنوز به دست ما نرسیده است.

به گزارش انتخاب؛ محمود احمدی‌نژاد طی روزهای اخیر با ارسال نامه​ای به همه وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی، با تاکید بر لزوم صیانت از زبان و فرهنگ ایرانی، از متولیان اصلی این دستگاه‌ها خواسته است تا کاربرد واژه‌های فارسی را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند.

گفته می‌شود، این درخواست اخیراً در نامه‌ای 153 صفحه‌ای به نهادهای مذکور ابلاغ شده است، بیشتر حجم این ابلاغیه واژه‌های مصوب فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی است که احمدی‌نژاد آنها را به دستگاه​های زیرمجموعه دولت ابلاغ کرده است.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر، درخصوص میزان تحقق وعده کوچک‌سازی این وزارتخانه و کاهش معاونت‌های آن از 7 معاونت به 5 معاونت گفت: ما به این سمت گام برداشته‌ایم و در حال حاضر هم معاونت طرح و توسعه ما حذف شده و زیر نظر معاونت پشتیبانی فعالیت می‌کند و معاونت سینمایی هم در حال تبدیل به سازمان سینمایی است.

حسینی در عین حال تاکید کرد: البته حذف این معاونت‌ها به این معنی نیست که فعالیت‌های ما کاهش می‌یابد. در حال حاضر سازمان حج و زیارت، سازمان فرهنگ و اراتباطات و برخی دیگر از نهادها همچنان زیر نظر وزارت ارشاد هستند و باید بیش از گذشته به این واحدهای تابعه توجه شود.
نظرات بینندگان