arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۶

سندی از «رفع ابهام کمیته ملی المپیک با ورود رییس مجلس»/ کمیته ملی شغل محسوب نمی شود/ دبیر پیشین نیز، همزمان معاون وزیر بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سندی مهم از «رفع ابهام کمیته ملی المپیک با ورود رییس مجلس»

مجمع انتخابات پست های مختلف کمیته ملی المپیک دوشنبه هفته جاری در محل سالن همایش های آکادمی ملی المپیک برگزار و براساس رای اعضا، سیدرضا صالحی امیری برای مدت چهار سال به عنوان رئیس این کمیته انتخاب شد.

به گزارش انتخاب ، از بعدازظهر دیروز تاکنون برخی رسانه ها این ادعا را مطرح کرده اند که ریاست کمیته ملی المپیک شغل دولتی محسوب شده و صالحی امیری باید از معاونت فرهنگی شهرداری تهران استعفا دهد.

این در حالی است که بررسی های کارشناسی انجام شده در مجلس شورای اسلامی که به اطلاع و تایید علی لاریجانی هم رسیده، چیزی دیگری را اثبات می کند.

در نامه ای که امیدوار رضایی در تاریخ ۲۶ اسفندماه سال ۹۳ برای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با عنوان « بررسی نامه جناب آقای کیومرث هاشمی رئیس محترم کمیته ملی المپیک » نوشته، آمده است: ریاست فدراسیون یک پست سازمانی که شغل حاکمیتی باشد، منظور نمی شود بلکه یک شغل غیردولتی تعریف شده است.

به عبارت دیگر، کمیته ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی جزو نهادها و موسسات عمومی غیردولتی محسوب می شوند و تعدد مسئولیت در هیات رئیسه آنها به عنوان منصب اداری تلقی نمی شود.

در عین حال، در بخش دیگری از این نامه، عنوان شده است که پست دبیرکلی کمیته ملی المپیک چون تمام وقت است، شغل دولتی عنوان می شود.

البته علی لاریجانی در هامش این نامه، نوشته است:«نظر را به آقای هاشمی کمیته المپیک منعکس نمائید.» کیومرث هاشمی زمانی که نامه استعلام از مجلس را نوشته بود، علاوه بر ریاست کمیته ملی المپیک، معاون آموزش و پروش هم بود.

تصویر نامه امیدوار رضایی برای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با عنوان « بررسی نامه جناب آقای کیومرث هاشمی رئیس محترم کمیته ملی المپیک » به شرح ذیل است:

سندی مهم از «رفع ابهام کمیته ملی المپیک با ورود رییس مجلس»

سندی مهم از «رفع ابهام کمیته ملی المپیک با ورود رییس مجلس»

سندی مهم از «رفع ابهام کمیته ملی المپیک با ورود رییس مجلس»

 

نظرات بینندگان