arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۶

اخذ نمونه‌ ژنتیکی از خانواده ۲۹ قربانی نفتکش سانچی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رییس سازمان پزشکی قانون می‌گوید درخواست کرده‌اند تا سه تن از اجساد کشف شده نفتکش سانچی برای شناسایی هویت جان‌باختگان به ایران منتقل شود.

احمد شجاعی درباره آخرین وضعیت شناسایی هویت اجساد نفتکش ایرانی سانچی اظهار کرد: در حادثه نفتکش سانچی، 32 نفر شامل 30 ایرانی و دو غیر ایرانی جان خود را از دادند که تا کنون فقط اجساد سه نفر از جان‌باختگان پیدا شده است.

رییس سازمان پزشکی قانونی افزود: به منظور شناسایی هویت جان‌باختگان، پزشکی قانونی مبادرت به اخذ نمونه ژنتیکی از خانواده‌های افراد حاضر در این نفتکش کرده تا از طریق آزمایشات DNA، هویت سه تن از اجساد پیدا شده، مشخص شود.

به گفته شجاعی تاکنون از خانواده 29 نفر از جان‌باختگان این نفتکش، نمونه ژنتیکی اخذ شده و فقط یک مورد باقی مانده است.

رییس سازمان پزشکی قانونی افزود: درخواست کرده‌ایم اجساد پیدا شده را به منظور شناسایی هویت جان‌باختگان به ایران بفرستند تا آزمایشات DNA به عمل آید اما در صورتی که اجساد ارسال نشود، نمونه‌ها را به چین می‌فرستیم تا آزمایش کنند.

16 دی ماه امسال بود که ساعت هشت و دقیقه به وقت محلی، در 160 مایلی ساحل چین، کشتی فله‌بر چینی با نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 111 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد که بر اثر این حادثه کشتی ایرانی دچار آتش‌سوزی و انفجار شد و تمام خدمه آن جان باختند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان