arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۶

معاون ترامپ راهی خاورمیانه می‌شود

«مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا با هدف مطرح کردن مسائل امنیتی و پیشبرد طرح های ضدایرانی راهی خاورمیانه می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون ترامپ راهی خاورمیانه می‌شود

«مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا با هدف مطرح کردن مسائل امنیتی و پیشبرد طرح های ضدایرانی راهی خاورمیانه می شود.

به نقل از آسوشیتدپرس، این سفر، طبق برنامه ریزی قبلی، عصر جمعه به وقت آمریکا شروع می شود و روز سه شنبه به پایان می رسد. پنس به مصر، اردن و سرزمین های اشغالی سفر می کند. این پنجمین سفر وی به سرزمین های اشغالی به شمار می آید.

به گزارش آسوشیتدپرس، پنس با دو پرونده که مدتهای طولانی در صدر اولویت هایش بود، به خاورمیانه خواهد آمد: شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و محدود کردن کمک های آمریکا به فلسطینی ها. که این دو تصمیم ترامپ از سوی فلسطینی ها محکوم شده است.

پنس هنگامی که عضو کنگره آمریکا بود تلاش زیادی برای تغییر سیاست واشنگتن در قبال قدس و محدود کردن کمک ها به فلسطینی ها انجام داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ماه دسامبر اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد. دیدار پنس از خاورمیانه اولین سفر یک مقام ارشد دولت آمریکا به منطقه پس از تصمیم ترامپ است.

در همین حال، آمریکا اعلام کرده که ارائه 65 میلیون از کمک های خود را به آژانس کار و امداد سازمان ملل (آنروا) تعلیق می کند.
مقام های ارشد کاخ سفید گفتند که مسائل امنیتی، مقابله با تروریسم و بحث درباره ایران جزو موضوعات برجسته در جریان دیدارهای پنس در خاورمیانه خواهد بود.

به گفته مقام های کاخ سفید، پنس بعد از آنکه در تابستان گذشته از سفر به خاورمیانه به آمریکا بازگشت، از دولت ترامپ خواست تا یک «سیاست قطعی» در مورد قدس اتخاذ کند. پنس اولین بار در سال 2004 و هنگامی که عضو کنگره بود به سرزمین های اشغالی رفت.

تصمیم ترامپ در خصوص قدس با اعتراض های گسترده ای در خاورمیانه مواجه شد که در پی آن «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر آن شد تا برنامه دیدار با پنس را لغو کند.

پیشتر قرار بود این دیدار در «بیت لحم» در کرانه باختری انجام شود. اما مقام های دولت آمریکا گفتند که احتمال نمی رسد پنس با مقام های تشکیلات خودگردان دیداری داشته باشد.

نظرات بینندگان