arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۶

وزیر کشور: با فرزندان متخلف مسئولین برخورد شود/هیچکدام از راهپیمایی‌ها بعد از حوادث اخیر دستوری نبود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رحمانی فضلی با بیان اینکه در حوادث اخیر براساس آمار و اطلاعاتی که دستگاه‎های امنیتی و انتظامی داده‎اند تنها حدود ۴۲ هزار نفر حضور داشتند، گفت: قوه قضاییه در اعمال قانون و اجرای احکام در قبال افراد ملاحظات اجتماعی را در نظر بگیرید. هیچکدام از راهپیمایی های بعد از حوادث اخیر به صورت دستوری برگزار نشد بلکه خود مردم به صورت خودجوش در جهت محکوم کردن این اقدامات به صحنه آمده اند.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری‎ها عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش تخصصی بررسی آسیب‌های اجتماعی و تامین امنیت عمومی استان تهران گفت: محور همه فعالیت‌ها و اقدامات باید قانون باشد. قانون محور التزام جامعه است و همه باید بر محور قانون حرکت کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: در شرایط کنونی به دلیل گستردگی ارتباطات و تعاملات، مرزها در جوامع مختلف در حال برداشته شدن هستند؛ به طوری که اکنون می‌بینیم مرزهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برداشته شدند و فضای تعاملات نظام بین الملل گسترش پیدا کرده است، اکنون تنها مرزهای سیاسی هستند ثابت مانده اند.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیر فضای مجازی در زندگی مردم اشاره کرد و اظهارداشت: باید تصمیمات کلان تری در حوزه فضای مجازی گرفته شود، زیرا تکنولوژی را نمی شود بست. بلکه باید تولید محتوای مناسب در فضای مجازی به طور جد در دستورکار قرار داده شود و باید فعال‌تر و موثرتر، قوی‌تر و دقیق‌تر و پیشگام در این عرصه باشیم.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در سال ۸۲ که آن زمان بنده در صداوسیما حضور داشتم فرمودند که باید اینترانت و شبکه ملی داخلی را ایجاد کنید و راه بیاندازید. اقداماتی در این زمینه انجام شد اما به هر دلیلی به سرانجام نرسید. در سال های اخیر هم ایشان قرارگاه فضای مجازی را ایجاد کردند. دستوراتشان در این زمینه بدین اینگونه نبوده که فضا را ببندید، بلکه تاکید داشته اند که باید مدیریت و کنترل فضای مجازی، تولید محتوا، پالایش دقیق و صیانت از جامعه و جوانان و فرهنگ جامعه انجام شود.

وزیر کشور تاکید کرد: ما در عرصه فضای مجازی باید به آن قدرت برسیم که خودمان تنظیم کننده و مدیریت کننده فضای مجازی باشیم و باید مطالبات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را در فضای مجازی فراهم کنیم. چرا که جامعه از فضای قومی و محلی و قبیله ای تبدیل به فضا و جامعه بین الملل شده که دائم در حال گسترش و مبادله اطلاعات و محتواست.

رحمانی فضلی با بیان اینکه فضای مجازی را باید به کمک مردم مدیریت کنیم، یادآور شد: در این زمینه مردم نقش اصلی را دارند، مردم باید تولید محتوا و مصونیت سازی کنند و ما باید امکانات و شرایط برای مردم فراهم کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: اگر مردم از روند امور در جامعه احساس یأس کنند چگونه می توانیم آنها را در انجام امور مشارکت دهیم؟ بنابراین باید در جامعه نشاط ایجاد کنیم، باید برای اعتقادات مردم ارزش قائل شویم و روش تفکر منطقی را به فرزندان و نوجوانان وجوانان و بزرگان بیاموزیم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در پیشبرد امور و پاسخگوی مطالبات مردم و نیازمندی‌های آنها همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند، گفت: قوه قضاییه مبنای سلامت کار است. لذا در اعمال قانون و اجرای احکام در قبال افراد ملاحظات اجتماعی را در نظر بگیرید. قوه قضاییه محور اجرای قانون، سلامت و امنیت اجتماعی است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه قبل از اینکه حکمی صادر و جرمی ثابت شود نباید درباره مسائل کلی گویی کرد زیرا این سخنان موجب کاهش اعتماد عمومی می شود، اظهارداشت: اگر فرزند مسئولی خلافی یا جرمی مرتکب شده قطعا باید با آن برخورد کرد و در آن شکی نیست اما مطرح کردن آن قبل از اثبات جرم کار صحیحی نیست.

وزیر کشور تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد مشکلات مردم در سطح فرمانداری ها قابل حل است بنابراین فرمانداران در بین مردم حضور پیدا کنند سخنانشان را بشنوند و مطالباتشان را پیگیری کنند.

نظرات بینندگان