arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶

روسیه: آمریکا مسئول رویدادهای اخیر عفرین سوریه است

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: آمریکا مسئول بروز وضعیت کنونی در عفرین سوریه است که در آن ارتش ترکیه علیه کردهای این کشور عملیات نظامی اجرا می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع روسیه دربیانیه ای نوشت: وضعیت بحرانی که در شمال غرب سوریه بر اثر آغاز عملیات نظامی ترکیه بوجود آمده بخاطر اقدامات تحریک آمیز آمریکا است.
در این بیانیه آمده است:عامل اصلی بروز بحران در این منطقه از سوریه، اقدامات دسیسه جویانه آمریکا است که سبب جدا شدن مناطق کردنشین از سایر نقاط سوریه شده است.
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرده است: تصمیم واشنگتن برای تشکیل نیروی مرزبانی در مناطق مرزی سوریه و ترکیه و سایر اقدامات آمریکا برای فروپاشی حکومت سوریه و حمایت از جنگجویان، با واکنش شدید آنکارا مواجه شد.
ترکیه اعلام کرده که عملیاتی به نام «شاخه زیتون» را در مرزهای جنوبی خود با سوریه و علیه شبه نظامیان کرد یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) و اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و همچنین داعش آغاز کرده است.
جنگنده های ارتش ترکیه روز شنبه برخی از مواضع متعلق به گروه های کرد را در اطراف عفرین بمباران کردند. ترکیه گروه های کردی را با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) مرتبط می داند.
درهمین حال، تصاویری ویدیویی منتشر شده است که نشان می دهد چندین کامیون حامل خودروهای زرهی و تانک از دروازه مرزی ئونجوپینار استان کیلیس ترکیه به سمت عفرین سوریه حرکت کردند.
این خودروها به سمت شهر «اعزاز» در سوریه که تحت کنترل ترکیه قرار دارد، رفتند.
«بینالی ییلدریم» نخست وزیر ترکیه گفته که احتمال دارد امروز یکشنبه عملیات زمینی در عفرین آغاز شود.

نظرات بینندگان