arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶

از فیلترهای داخلی دستگاه تصفیه هوای خانگی چه میدانید؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بهترین دستگاه های تصفیه هوا با برندهای معتبر و گارانتی اصلی

فیلترهای داخلی دستگاه تصفیه هوا خانگی:

پیش فیلتر: پیش فیلتر دستگاه تصفیه هوا قابل شست و شو بوده و در صورت وجود در دستگاه تصفیه هوا، ذرات ریز و درشت تر نظیر پرز ، موی حیوانات ، ذرات معلق و ذرات آلرژی زا را جذب می نماید.
 
فیلتر پلاسما (ESP) : فیلتر پلاسما در دستگاه تصفیه هوا با خاصیت بار الکتریکی (الکتریسیته ساکن) جاذب ذرات معلق در هوا می باشد. 

فیلتر کربن فعال : فیلتر کربن فعال (اکتیو) در دستگاه های تصفیه هوا اعم از دستگاه های تصفیه هوا خانگی با سطح تماس بسیار بالا گازهای مضر نظیر فرم آلئید و H2S و NH3 ، انواع بوها و آلاینده های شیمیایی نظیر دود و بوی سیگار ،بوی مواد شیمیایی و اسپری ها را جذب می نماید.کربن دارای قابلیت واکنش با اکسیژن می باشد و پس از واکنش کربن با اکسیژن بدست آمده کربن اکتیو نامیده می شود که وجود آن در سطح فیلتر باعث جذب بالای آلاینده ها می گردد. فیلترهای کربن اکتیو به دلیل سازگاری با محیط زیست بهترین گزینه برای حذف مواد شیمیایی ، گازها و بوهای نامطبوع منتشر شده در هوا می باشند.

 فیلتر هپا : نام این فیلتر از حروف کلمات High Efficiency Particular Arresting به معنی توان بالای گرفتنی ذرات تشکیل شده است.فیلتر هپا توان زودودن بیش از 97.99 درصد ذرات آلاینده هوا را داراست که باعث پاکی و شفافیت هوا می گردد. با عبور جریان هوا از فیلتر هپا،ذرات معلق درون فیلتر گرفتار می شوند.میزان عملکرد فیلتر هپا بستگی به ضخامت فیلتر و قطر فایبرهای تشکیل دهنده آن دارد.این فیلتر در دستگاه تصفیه هوا خانگی با قابلیت جذب ویروس،باکتری،میکروب و ذرات ریزتر از 0.1 میکرون و همچنین کارایی تصفیه بیش از 0.97 ،معروفترین فیلتر در کاربرد های بیمارستانی،اتاق عمل و اتاقهای تمیز نیز به حساب می آید.

لامپ مولد اشعه ماوراء بنفش در دستگاه تصفیه هوا (UV) : لامپ UV در دستگاه تصفیه هوا،با تابش اشعه ماوراء بنفش با خاصیت ضد عفونی کنندگی بالا از بین برنده میکرو ارگانیسم های موجود در هوا نظیر باکتری ها،ویروس ها و قارچ ها می باشد.لامپ UV،ویروس را تا 97.6 درصد جذب میکند و با طول موج آن 254mm میتواند باکتری ها را به طور موثری نابود کند.

فیلتر هگا : (HEGA) قابلیت جذب اکثر گازها را دارا می باشد و این نوع فیلترها ترکیبی از پوشش کربن می باشند که نسبت به فیلتر کربن فعال کارایی بیشتری دارند.
فیلتر دی اکسید تیتانیوم یا کاتالیزر نوری در دستگاه تصفیه هوا (Tio2) :این فیلتر از ماده نیمه رسانای دی اکسید تیتانیوم ساخته شده است.فیلتر کاتالیزر نوری در دستگاه تصفیه هوا به همراه لامپ UV از آخرین و پیشرفته ترین فیلترهای موجود در دنیا بوده که بهترین جاذب آلاینده های گازی شکل و بخارات شیمیایی نظیر بنزن و آلاینده های گازی شکل ناشی از خودروها و مانع از فعال شدن ویروس می باشد.

-فیلتر نانو پلاسما : با استفاده از تکنولوژی نانو، این فیلتر در دستگاه تصفیه هوا قابلیت جذب الکتریکی ذرات آلرژی زا و دوده هوا را داراست. ذرات نانو یون های قدرتمندی هستند ، که از مولکول های آب ایجاد شده و دارای طول عمر بالایی می باشند .ذرات نانو با جذب ذرات آلرژی بمنظور بوزدایی و حذف آلودگی ها ، توانایی نفوذ به الیاف پرده ها و مبلمان و همچنین گوشه های اتاق را دارا می باشند. ذرات نانو از رطوبت مایع شده درونی هوا منشا گرفته لذا نیازی به منبع آب بمنظور تولید ذرات نانو در دستگاه تصفیه هوا نمی باشد. در نتیجه ذرات نانو پس از تولید به وسیله مولد به همراه جریان هوا در محیط پراکنده می گردد. لازم به ذکر است که وجود فیلتر نانو با وجود مزایایی که به همراه دارد سبب افزایش قیمت تصاعدی دستگاه های تصفیه هوای مجهز به این فیلتر گردیده است .

مولد یون منفی : بیشتر آلاینده ها و مواد آلرژی زا معلق در هوا بصورت مثبت باردار بوده و یون منفی بصورت منفی باردار است،این موضوع باعث می شود که یک جذب (مگنتیک) بین آلاینده های معلق در هوا بوجود بیاید که باعث می شود آنها یکپارچه شده و به هم بچسبند در نتیجه آنها خیلی سنگین می شوند ، و نمی توانند بصورت معلق در هوا باقی بمانند و بدون اینکه بتوانند آسیبی به سلامتی ما برسانند به زمین فرود می آیند.لازم به ذکر است که در صورت عدم تولید مرتب یون منفی این آلاینده های حجیم می توانند دوباره به هوا بازگردند. یون های منفی همچنین اثر جوان کننده ای بر سیستم های فیزیولوژی بدن ما (سیستم تنفسی) دارند. وجود فیلتر مولد یون منفی در دستگاه های تصفیه هوا خانگی موجب تلطیف هوا می گردد.

در سایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز، اطلاعات ده ها مدل از انواع دستگاه تصفیه هوا ، از برندهای معتبر با گارانتی اصلی ارائه گردیده است.