arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۰

"خانه مجردی محصول رانت خواری است"

یک رفتار شناس گفت: خانه‌های مجردی پیامد بی توجهی به خواستهای مشروع جوانان و ترویج فرهنگ غلط بی بند و باری توسط جوانان خانواده‌های مرفه است که بسیاری از آنان با رانتخواری پولدار شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: یک رفتار شناس گفت: خانه‌های مجردی پیامد بی توجهی به خواستهای مشروع جوانان و ترویج فرهنگ غلط بی بند و باری توسط جوانان خانواده‌های مرفه است که بسیاری از آنان با رانتخواری پولدار شده‌اند.

حسین باهر اظهار داشت: روند رو به رشد خانه‌های مجردی نتیجه سختگیری‌های مکان و سهل‌گیری‌های زمان است به عبارت ساده‌تر شرایط سخت ازدواج برای جوانان از یک سو و از طرف دیگر امکان استفاده آسان و قابل دسترس‌ بودن ماهواره و اینترنت موجب شده است که این دو مسئله همانند دو تیغه قیچی گردن شرافت مرد و کرامت زن را جدا کند.

وی با بیان اینکه سختگیری‌های بیش از اندازه باعث گستاخی جوانان می‌شود، افزود: غیر قابل دسترس بودن امکانات تفریحی مناسب برای جوانان آنان را به بیراهه سوق می‌دهد و جوان به دنبال برآورده‌کردن نیازهای خود، سر از خانه‌هایی در می‌آورد که متأسفانه در آنجا هر نوع تفریحی به دور از عرف و شرع فراهم است.

باهر تصریح کرد: فرهنگ غلط خانه‌های مجردی پیامد شکسته‌شدن هنجارها توسط رفاه زدگان در کشور است و باید جلوی رانت‌هایی که ایجاد رفاه زدگی می‌کنند، گرفته شود.

وی گفت: به عنوان مثال پسر جوانی که نه تحصیلات دارد و نه مشغول به کار است اما از طریق خانواده اتومبیل 100 میلیون تومان به بالا در اختیارش قرار می‌گیرد، مسلماً صبح تا بعداز ظهر را می‌خوابد و پس از آن در خیابان‌های بالاشهر به خیابان‌گردی می‌پردازد؛ این دسته از افراد هیچ گونه قید و بندی را به زندگی نداشته و غالباً جوانانی هستند که به اعتبار اتومبیل یا با روتوش کردن عکس‌های خود در فیس‌بوک یکدیگر را شکار می‌کنند.

وی اضافه کرد: فاضلاب این حرکت نادرست موجب زیرزمینی شدن ارتباطات، سفرهای ناشناس و ترویج فرهنگ غلط خانه‌های مجردی شده که نهایتاً با بروز مسائل مختلف از ارتباطات خارج عرف و شرع گرفته تا گرایش به مواد مخدر، یک هرج و مرج اخلاقی، عرفانی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی در کشور به‌وجود می‌آید.

این جامعه شناس افزود: اینگونه می‌توان برداشت کرد که پدیده ناهنجار خانه‌های مجردی در قالب خوشگذرانی‌های بی‌منطق نتیجه عملکرد غلط زمان و مکان است در واقع ما نتوانستیم مدیریت مناسب بر مکان و زمان داشته باشیم به همین دلیل به جای جوان مولد با جوان مخرب مواجه می‌شویم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ملا عمر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
0
1
به نظر من براي جلو گيري از اين اتفاقات دور ايران ديوار بكشيم و با فرستادن امواج قوي و پرازيت جلوگيري كنيم از استفاده از ماهواره، اينترنتم كه قطع كنيد و سفر به كشور هاي ديگه ممنوع بشه ، استفاده از تلوزيون ممنوع بشه و مردم از راديو استفاده كنن
نظرتون چيه؟؟؟
lمهدی
|
UNITED STATES
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
0
2
ایشان ظاهرا در مورد آقا زاده خودشان می گویند !!!!!
هرکس خانه مجردی دارد اینگونه است که ایشان می گوید؟؟؟
اگر جوانی به دلایل شغلی و به دلیل نیاز مشروع به استقلال بخواهد مجردی زندگی کند باید اینگونه بمباران شود؟؟؟؟

آیا یک جوان باید تا آخر عمر ، اگر نتواند ازدواج کند، آویزان خانواده باشد؟؟؟؟
نظرات بینندگان