arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

نماینده ایران در سازمان ملل: شهرک سازی اسراییل جنایت جنگی است/ آمریکا در مساله فلسطین صادق نیست

سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل در سخنرانی خود در بحث عمومی شورای امنیت در مورد خاورمیانه و فلسطین و اسراییل تاکید کرد که اشغالگری اسرائیل و ادامه سیاست‌های توسعه طلبانه، تجاوز گرانه و نژاد پرستانه این رژیم عامل مرکزی همه درگیری های خاورمیانه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل در سخنرانی خود در بحث عمومی شورای امنیت در مورد خاورمیانه و فلسطین و اسراییل تاکید کرد که اشغالگری اسرائیل و ادامه سیاست‌های توسعه طلبانه، تجاوز گرانه و نژاد پرستانه این رژیم عامل مرکزی همه درگیری های خاورمیانه است.

به گزارش ایسنا، اسحاق آل حبیب از تلاش‌های اخیر برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به عنوان آخرین نمونه از این سیاست ها یاد کرده و این تلاش ها را به شدت محکوم کرد.

آل حبیب با یادآوری سوابق رژیم اسراییل گفت: ما هر بار در اینجا جمع می شویم خبری تازه در مورد شهرک سازی های غیر قانونی این رژیم می شنویم چرا که این رژیم، به صورت مستمر در پی تحکیم اشغالگری خود و انکار حقوق فلسطینی هاست.

وی گفت: شهرک سازی های رو به رشد اسراییل نه تنها تخلف از کنوانسیون چهارم ژنو، بلکه یک جنایت جنگی است که حاکی از این واقعیت است که این رژیم هرگز علاقه ای به صلح و نداشته است.

آل حبیب افزود: نقش مخرب امریکا در منازعات بین المللی، خصوصا در خاورمیانه، قابل انکار نیست.

وی افزود امریکا هرگز در مسئله فلسطین شریکی صادق برای صلح و عدالت نبوده است. جای تاسف است که شورای امنیت در حل موضوعات مهمی چون اشغال دائم فلسطین و یا بمباران یمن که طی سه سال گذشته ادامه یافته است منفعلانه عمل می کند. بمباران های یمن، قحطی و بیماری و نابودی برای مردم یمن به همراه داشته است و بنا به تایید مقامات سازمان ملل متحد بزرگترین قحطی دنیا در چند دهه اخیر را برای آنان رقم زده است. انفعال شورای امنیت نتیجه مستقیم مانع تراشی امریکایی در شورای امنیت است.

آل حبیب با اشاره به تلاش های امریکا و رژیم صهیونیستی برای تغییر دادن محور بحث های خاور میانه در شورای امنیت گفت: ظاهرا ایران هراسی برای این دو رژیم به نوعی وسواس و جنون روحی تبدیل شده است اما در واقع اینها که بر طبل ایران هراسی می کوبند همانهایی هستند که با دلارهای خود در پی خرید یا فروش «تسلیحات زیبای» امریکایی هستند و اتهاماتی که علیه ایران مطرح می کنند هیچگونه ارتباطی با صلح و امنیت در خاور میانه ندارد.

نماینده ایران با اشاره به تلاش های ایران در مبارزه با داعش گفت واقعیت این است که زمانی که ایران در عراق و سوریه در حال کمک به مردم عراق و سوریه در مبارزه با داعش بود امریکا و متحدان آن گروهای تروریستی را مسلح می کردند.

وی در پایان سخنان خود گفت: ایران حمایت خود از فلسطین را مجددا اعلام می کند و با درک رنج و بی عدالتی که دهه ها در حق فلسطینی ها اعمال شده است از حق حاکمیت و تعیین سرنوشت فلسطینی ها و تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس شریف حمایت می کند.

نظرات بینندگان