arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
علم‌الهدی:

هر کشوری که بعد از مبارزه با امریکا، توبه کرد، جز ذلت و نکبت ندید / مانند مصر که ۵۰ سال پیش موشک‌ساز بود و پس از توبه، هیچ کشوری ذلیل‌تر از مصر نداریم/ اگر ما «مرگ بر آمریکا» نمی‌گفتیم، آنها می‌گذاشتند ما زندگی کنیم؟

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که انقلاب اسلامی نیز حرکت در مسیر انحراف‌ستیزی بوده است، گفت: هر کشوری که با امریکا مبارزه کرد، بعد توبه کرد، جز ذلت، بدبختی و نکبت ندید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هر کشوری که بعد از مبارزه با امریکا، توبه کرد، جز ذلت و نکبت ندید / مانند مصر که ۵۰ سال پیش موشک‌ساز بود و پس از توبه، هیچ کشوری ذلیل‌تر از مصر نداریم/ اگر ما «مرگ بر آمریکا» نمی‌گفتیم، آنها می‌گذاشتند ما زندگی کنیم؟

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس با اشاره به تقارن دهه فجر و ایام فاطمیه، تاکید کرد که امیرالمومنین پس از توفیق در کفرستیزی، تنها به یاری حضرت فاطمه (س) موفق به غلبه بر انحراف شد و با بیان این‌که انقلاب اسلامی نیز حرکت در مسیر انحراف‌ستیزی بوده است، گفت: هر کشوری که با امریکا مبارزه کرد، بعد توبه کرد، جز ذلت، بدبختی و نکبت ندید.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و دهه فجر اعلام کرد: امیرالمومنین در کفرستیزی به تنهایی به توفیق رسید اما در مبارزه با انحراف به‌تنهایی به توفیق نمی‌رسید و با همراهی حضرت فاطمه (س) به موفقیت رسید. اگر فاطمه (س) کنار علی (ع) نبود، مولا در میدان انحراف‌ستیزی موفق نمی‌شد و اینجا بود که حضرت زهرا (س) به میدان آمد و در کنار امیرالمومنین (ع) ایستاد.

وی با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی نیز در راستای انحراف‌ستیزی بود، گفت: کار به جایی رسید که اگر یک امریکایی یک ایرانی را بکشد، محاکمه نمی‌شود و اگر یک ایرانی، یک سگ امریکایی را بکشد، محاکمه خواهد شد و این شد که حضرت امام برای انحراف‌ستیزی وارد میدان شد. امروز تنها جبهه انحراف‌ستیزی در کره زمین، جبهه انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که انقلاب اسلامی توسط مرجع تقلید که حجت امام زمان (عج) است، آغاز شد، یادآور شد: سوالی که در فجر ۳۹ این انقلاب و مقارن با ۴۰ سالگی انقلاب برای جوانان مطرح است، این است که آیا واقعا در این مدت نمی‌شد روند انقلاب را بهتر از این رقم بزنیم که امروز تا این حد مشکلات و گرفتاری نداشته باشیم.

او توضیح داد: شما انسان‌های انقلابی هستید و با بینشی خاص نگاه می‌کنید اما امروز عناصری هستند که نه باورمندی شما را نسبت به انقلاب و نظام دارند و نه بینش شما را. آن‌ها می‌گویند شما شاه را بیرون کردید و با انقلاب، نظام ستم‌شاهی را به نظام اسلامی تبدیل کردید. اکنون ۳۹ سال کشور در دستان شماست، آیا بهتر از این نمی‌شد کشور را اداره کرد که امروز این‌چنین به گرفتاری نیافتیم. واقعاً مصلحت بود با آمریکا دربیافتیم.

خطیب نماز جمعه مشهد یادآور شد: ۸ سال جنگ بر ما تحمیل شد، این همه هزینه و خرابی بر ما وارد شد، این همه جوانانی که به شهادت رسیدند، این توطئه‌های پیاپی که در طول ۴۰ سال گذشته پشت سر گذاشتیم. آیا راهی بهتر از این نبود. بسیاری امروز این سوال را دارند و طرح سوال حق همه است. اما عزیزان باید بدانید ما در کشوری انقلاب کردیم که یک ربع قرن، ۴۰ هزار مستشار امریکایی بر این کشور مسلط بود. تمام امور در این کشور در دست امریکایی بود و این کشور به عنوان یک پایگاه امریکا در منطقه فعالیت می‌کرد.

وی افزود: انقلاب ما همه این‌ها را از امریکایی‌ها گرفت. آیا اگر ما مرگ بر آمریکا نمی‌گفتیم، آن‌ها اساساً می‌گذاشتند ما زندگی کنیم. تسخیر لانه جاسوسی که به تعبیر حضرت امام (ره) انقلاب دوم بود، پس از چند توطئه رخ داد. امریکا کودتای نوژه را طراحی کرد و ما این توطئه‌ها را خنثی کردیم.

به نوشته ایلنا، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی سخنگوی دولت، عباس امیرانتظام جاسوس آمریکا بود، آیا می‌شد به راحتی زندگی کنیم. تجربه تاریخ به ما نشان داده هر کشوری که با امریکا مبارزه کرد، بعد توبه کرد، جز ذلت، بدبختی و نکبت ندید.

او ادامه داد: نمونه این مسئله، مصر است. مصری که ۵۰ سال پیش در منطقه موشک‌ساز بود و اولین کشوری در منطقه که صنایع موشکی داشت، مصر بود. این مصر توبه کرد، پیمان کمپ‌دیوید این کشور را به اسرائیل گره زد و از آن زمان، هیچ کشوری در منطقه ذلیل‌تر از مصر نیست.

علم‌الهدی در پایان گفت که دستاوردهای انقلاب اسلامی همگی زیر سایه رهبری داهیه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

نظرات بینندگان