arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

بلومبرگ: سقوط سهام آمریکا به 500 فرد ثروتمند جهان 114 میلیارد دلار ضرر زد

افت ناگهانی و شدید سهام ایالات متحده، سرمایه 500 نفر از ثروتمندترین افراد جهان را مجموعا با خسارتی معادل 114 میلیارد دلار روبرو کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تارنمای بلومبرگ نوشت : افت ناگهانی و شدید سهام ایالات متحده، سرمایه 500 نفر از ثروتمندترین افراد جهان را مجموعا با خسارتی معادل 114 میلیارد دلار روبرو کرده است.

[بلومبرگ:سقوط سهام ایالات متحده،موجب خسارت 114میلیاردی به500 نفر از ثروتمندترین اشخاص جهان گردید]

به گزارش روزچهارشنبه ایرنا، این تارنمای خبری ادامه داد:سقوط شدیدشاخص سهام دربازار بورس آمریکا طی روزهای اخیر خسارت های هنگفتی را به افراد ثروتمند در سرتاسر دنیا وارد کرده است.وارن بافت مالک متمول شرکت برکشایر هاتاوی و سومین فرد ثروتمند دنیا، با از دست دادن مبلغ 5.1 میلیارد دلار، لقب متضررترین را از آن خود کرد.
پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه بلومبرگ روزانه فهرستی را موسوم به 'شاخص میلیاردرهای بلومبرگ' متشکل از 500 فرد ثروتمند جهان، منتشر می کند. در تازه ترین فهرست این پایگاه، شرکت برکشایر با افتی 9.2 درصدی در صدر قرار دارد.
بلومبرگ در تارنمای خود ادامه داد: بافت 87 ساله که در فهرست 18 نفره ثروتمندترین اشخاص دنیا قرار دارد تنها در یک روز 1 میلیارد دلار خسارت دید. نام مارک زاکربرگ مالک فیسبوک با خسارتی معادل 3.6 میلیارد دلار در رده دوم این فهرست به چشم می خورد.
جف بیزوس مدیرعامل و بنیانگذار آمازون ثروتمندترین فرد جهان نیز از این افت بی نصیب نماند و سرمایه وی با 3.3 میلیارد دلار خسارت به 116.4 میلیارد دلار کاهش یافت.
سرگئی برین و لری پیج بنیانگذران شرکت آلفابت که شرکت گوگل زیرمجموعه آن است با خسارتی 2.3 میلیارد دلاری در رده های بعدی این فهرست قرار گرفتند.
سیر نزولی افت سهام های ایالات متحده که همچنان ادامه ، تنها در روز جمعه گذشته به اندازه ای شدت گرفت که 68.5 میلیارد دلار از این خسارت ها را رقم زد.

نظرات بینندگان