arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۶

المپیک زمستانی در تسخیر ربات ها / از فرودگاه تا هتل ها، همه جا رد پای ربات ها دیده می شود

ربات ها المپیک زمستانی امسال را تسخیر کرده اند و از فرودگاه تا هتل ها ردپایی پررنگ از خود به جای گذاشته اند. حضوری که می تواند هر سال افزایش یافته و مسئولیت رباتیک کشورها در المپیک سال های بعد را سنگین تر کند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ربات ها المپیک زمستانی امسال را تسخیر کرده اند و از فرودگاه تا هتل ها ردپایی پررنگ از خود به جای گذاشته اند. حضوری که می تواند هر سال افزایش یافته و مسئولیت رباتیک کشورها در المپیک سال های بعد را سنگین تر کند .

به گزارش سرویس آی تی «انتخاب» به نقل از زد نت ، رباتها امسال پای به پای ورزشکاران المپیکی در حال رقابت با یکدیگر هستند . همزمان با آغاز بازی های المپیک زمستانی 2018 در فونشنچنگ ده ها نوع از ربات ها در مراکز مهم دهکده المپیک زمستانی مشغول به فعالیت هستند . کافیست سری به  فرودگاه ها، استادیوم ها و ... بزنید تا با حجم بالایی از ربات ها رو به رو شوید که در حال گشت زنی در شهر هستند .

بر همین اساس هم است که جای تعجب ندارد ، که یکی از مشعل داران المپیک امسال یک روبات پیشرفته است که  توسط موسسه کره ای علم و تکنولوژی (KAIST) خلق شده است.

یکی از ربات های جذاب امسال ، ربات تمیزکننده سطوح است که در مراکز مهم و پر رفت و آمد به طور مداوم ، زیر پای عابران را نظافت می کند .  ریاست سازماندهی تیم های مختلف پشت ربات ها در بازی های امسال، پروفسور اوجون هو است.. وی به رسانه های محلی گفت که مأموریت او " نشان دادن قدرت تکنولوژی روباتیک کره به بهترین شکل ممکن است."

کره جنوبی یکی از توسعه دهندگان برجسته جهان در حوزه فناوری های خودران است، اگر چه سیستم های رباتیک ژاپن نیز شهرت بالایی دارند ، اما  طی دو سال گذشته، دولت کره جنوبی به عنوان نمایشگاهی برای بخش رباتیک کشورهای جهان در نظر گرفته شده است و این بازی ها نیز فرصتی برای ارائه بخشی از تلاش های دولت در راستای دانش رباتیک است .

وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره در حدود 2 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است تا 8 شرکت را برای اجرای این بازی ها پشتیبانی کند.

در مجموع 85 دستگاه ربات حرفه ای  در تلاشند تا اطلاعات مربوط به برنامه ها، حمل و نقل و جاذبه های توریستی را به بازدید کنندگان و ورزشکاران ارائه دهند. روبات های کره ای نه تنها به زبان کشور خود ، بلکه به زبان های  انگلیسی، چینی و ژاپنی صحبت می کنند.جالب است که ربات های کره حتی وظیفه نظارت بر جمعیت و اقدامات امنیتی را نیز بر عهده دارند .

نظرات بینندگان