arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

حواشی اختتامیه جشنواره فیلم فجر / جو غیرهنری و واکنشهای عجیب در طول مراسم / صندلی‌هایی که معلوم نبود از طرف چه افرادی اشغال شده

جشنواره سی و ششم فیلم فجر با اعتراض، ازدحام و شادی و ناراحتی برخی نامزدهای جایزه گرفته و نگرفته به پایان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جشنواره سی و ششم فیلم فجر با اعتراض، ازدحام و شادی و ناراحتی برخی نامزدهای جایزه گرفته و نگرفته به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، شامگاه یکشنبه ۲۲ بهمن‌ماه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در حالی در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد که بر خلاف مراسم افتتاحیه بی‌نظمی و شلوغی در آن موج میزد و اتفاق خوشایند و آرامش مراسم‌ آغازین جشنواره در پایان دیگر تکرار نشد.

اختتامیه جشنواره که قرار بود ساعت ۱۸:۳۰ شروع شود یک ساعت قبل از زمان اعلام شده با حضور جمع زیادی از مردم که علاقه مند به شرکت در مراسم بودند و از هر کسی که می‌دیدند تقاضای کارت میکردند، همراه بود و این وضعیت با نزدیک شدن به زمان شروع مراسم شدت بیشتری گرفت تا جایی که علاوه بر رونق خرید ‌و فروش کارت ورود، عده ای از خبرنگاران و نیز مهمانان ویژه مراسم و پشت گیت ورودی ماندند و دست کم تعدادی از اهالی رسانه موفق به ورود نشدند.

البته برای خبرنگاران چند ردیف مشخص جدا شده بود ولی بسیاری از این صندلی ها توسط کسانی که معلوم نبود از چه طریق کارت ورود به مراسم‌ را بدست آورده بودند اشغال شد و تلاش دست اندرکاران اجرایی و تشریفات جشنواره از جمله روابط عمومی به نتیجه نرسید چون هیچ‌ کدام‌ از آن افراد با وجود اینکه متوجه بودند در جایی اشتباه نشسته اند حاضر به تغییر جای خود نبودند. این وضعیت پس از آنکه درهای سالن اصلی باز شد با هجوم جمعیت حاضر به داخل عجیب شد چون با توجه به ورود زودتر سینماگران، آن ها فقط به دنبال جایی خالی می‌گشتند در صورتی که بهتر بود مهمانان غیر سینمایی و غیر رسانه ای در بالکن دعوت می شدند.

جو غیر هنری مراسم‌ باعث شد صداها و واکنشهای عجیبی بیش از سال های قبل در طول مراسم و هنگام اعلام اسامی برگزیدگان شنیده شود که بارها تکرار شد و باعث مزاحمت در صحبت برخی برگزیدگان هم میشد.

برندگان جشنواره سی و ششم فجر بیشتر صبحتهای خود را به تقدیر و تشکر اختصاص دادند و امین حیایی که برای بازیگری‌ نقش اول دیپلم افتخار گرفت هیچ صحبتی نداشت.

جمشید هاشم پور و محسن روزبهانی از جمله برندگانی بودند که خودشان در مراسم حضور نداشتند.

هنگام اعلام اسامی نامزدها یکی از حاضران بنا به اعتراض برخاست و گفت چرا کسانی مثل ساعد سهیلی نامزد نشده اند که رشیدپور اعلام‌ کرد داوران امشب به برنامه هفت میروند و پاسخگوی تمام سوالات می‌شوند. این در حالی است که طبق اعلام قبلی در زمان نشستِ اعلام اسامی نامزدهای جشنواره قرار بود داوران در یک‌ نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشند و در نشست ۲۱ بهمن فقط اسامی را اعلام کردند.

به برگزیدگان جشنواره امسال علاوه بر سیمرغ یا لوح‌ تقدیر جایزه نقدی هم داده شد ولی رقم آن در مراسم اعلام نشد.

ایستادن فرشته طائرپور روی صحنه آن هم با فاصله از دیگر داوران، با وجود اینکه گفت به دلیل سرماخوردگی فاصله گرفته بلافاصله در شبکه های مجازی با شایعاتی همراه شد که دوری او دلایلی از جمله اختلاف نظر با دیگر اعضای هیات داوران دارد، چرا که او برندگان زن جشنواره را در آغوش می‌گرفت.

با وجود همه آنچه اشاره شد مراسم‌ روندی نسبتا بی حاشیه داشت تا اینکه در پایان ابراهیم حاتمی‌کیا برای دریافت جایزه بهترین کارگردانی روی صحنه رفت و برخلاف شروع آرام صحبت هایش به ناگهان برافروخته شد و با ادبیات خاص خود به خانه سینما و تلویزیون و رشید پور و نیز هیات داوران تاخت.

پس از پایان مراسم که با پخش یکی از آهنگهای محسن چاوشی همراه بود، دست اندرکاران مرکز همایش ها به سرعت همه را از لابی این مرکز به بیرون هدایت کردند چون به گفته خودشان از ۶ صبح مشغول بودند و این نکته برای خبرنگارانی که در حال تمام کردن کار خود بودند سختی های ایجاد میکرد.

گرچه‌ مشابه این اتفاق در آخرین شب جشنواره و در پردیس ملت هم به شکلی دیگر رخ داد که حتی به اجراکنندگان یک برنامه رادیویی اجازه پایان دادن برنامه خود را ندادند و در میانه پخش زنده برنامه صندلی ها را از گویندگان برنامه گرفتند. البته این اتفاق با دخالت یکی از مسئولان جشنواره تا پایان برنامه به تاخیر افتاد.

همه جوایز برگزیدگان جشنواره با حضورهیات داوران اهدا شد.

نظرات بینندگان