arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

لاوروف: سیستم‌های دفاعی آمریکا روسیه را محاصره کرده/ واشنگتن درستی کار ما در سوریه را فهمیده

سرگئی لاوروف از برنامه‌های نظامی آمریکا در اطراف خاک اصلی روسیه انتقاد کرد و آن را تهدیدی علیه کشورش خواند. او همچنین گفت که یگان‌های روس باقی مانده در سوریه به ارتش این کشور در نابودی گروهک‌های مرتبط با داعش کمک می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرگئی لاوروف از برنامه‌های نظامی آمریکا در اطراف خاک اصلی روسیه انتقاد کرد و آن را تهدیدی علیه کشورش خواند. او همچنین گفت که یگان‌های روس باقی مانده در سوریه به ارتش این کشور در نابودی گروهک‌های مرتبط با داعش کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای "روسیا 1" اظهار داشت، سامانه‌های ضد موشکی آمریکا به بهانه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی، در خاک کره‌ جنوبی و ژاپن مستقر شده‌اند و آنچه که به وضوح در نقشه‌ها دیده می‌شود آن است که سامانه‌های ضد موشکی آمریکا در اروپا چه به صورت تصادفی و چه غیر آن به همراه سامانه‌های آنها در شرق آسیا، تقریبا اطراف روسیه را محاصره کرده‌اند.

لاوروف در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد: اگر گروه تروریستی داعش که به شکل گروه‌های پراکنده در منطقه حضور دارد بخواهد بار دیگر در خاک سوریه فعالیت‌های خود را گسترش دهد، یگان‌های روس باقی مانده در پایگاه حمیمیم قطعا برای نابودی آنها به ارتش سوریه کمک خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر در دسامبر گذشته در پایگاه حمیمیم تاکید کرده بود که روسیه قصد دارد به حمایت‌های خود از سوریه تا برقراری مجدد امنیت و ثبات در تمام خاک این کشور ادامه دهد و در صورتی که تروریست‌ها بار دیگر در سوریه اظهار وجود کنند، نیروهای روس ضربه‌ای سخت به آنها وارد خواهند آورد.

لاوروف در ادامه گفت: نشانه‌هایی وجود دارد که آمریکا در حال درک وضعیت واقعی سوریه است زیرا شیوه‌ای که روسیه برای حل بحران در سوریه در پیش گرفته را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد، اقدامات روسیه در سوریه به درخواست دولت این کشور در دست اجراست.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: همکاری‌ها میان روسیه و آمریکا از طریق کانال‌های نظامی در سوریه برای جلوگیری از وقوع حوادث ادامه دارد.

این مسئول وزارت خارجه روسیه درباره مساله هسته‌ای کره شمالی گفت: این مساله بسیار خطرناک است نه به دلیل حمله هسته‌ای بلکه به این علت که از بهانه توان هسته‌ای پیونگ یانگ برای گسترش حضور نظامی نامناسب آمریکا در منطقه استفاده می‌شود.

پوتین در تابستان سال 2017 گفته بود، سامانه ضد موشکی آمریکا مستقر در آلاسکا و کره‌ جنوبی چالشی برای روسیه محسوب می‌شوند. وی ابراز امیدواری کرده بود که این روند خصمانه آمریکا ادامه نیابد.

رئیس‌جمهور روسیه گفته بود: زمانی که دیگران در حال تقویت قوای نظامی خود در مرزهای روسیه در اروپا و شرق دور هستند، ما نمی‌توانیم دست بسته بمانیم.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به تازگی فاش کرده که حضور نیروهای ناتو در مرزهای روسیه طی 10 سال اخیر سه برابر و در مرزهای غربی روسیه هشت برابر شده است.

روابط میان ناتو و روسیه در سال 2014 در پی بحران روسیه با اوکراین و الحاق جزیره کریمه به روسیه تیره شد.

نظرات بینندگان