arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

استرالیا چه برنامه ای برای تسخیر آینده دنیای فناوری در سر دارد؟ / اگر تعداد زیادی از نسل بعدی برنامه نویسان، استرالیایی بودند، تعجب نکنید

دولت استرالیا قصد دارد برای آماده سازی محصلان  مدارس دولتی برای کسب  مشاغل مرتبط با فناوری، در سنین بزرگسالی 6.7 میلیون دلار سرمایه گذاری کند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت استرالیا قصد دارد برای آماده سازی محصلان  مدارس دولتی برای کسب  مشاغل مرتبط با فناوری، در سنین بزرگسالی 6.7 میلیون دلار سرمایه گذاری کند .

به گزارش سرویس آی تی «انتخاب» به نقل از زد دی نت دولت استرالیا اعلام کرده ، به زودی با هدف توسعه سطح آموزش دانش اموزان ، بودجه ای 6.7 دلاری را در اختیار مدارس دولتی قرار خواهد . بودجه ای که یکصد و چهارده هزار مدرسه را تحت پوشش خود می گیرد .

قرار است این بودجه به طور اخص دانش آموز مدارس ابتدایی دولتی را پوشش دهد تا در زمینه  درس هایی که به نوعی با فناوری و تکنولوژی آینده مرتبط هستند ، خبره شوند . گرچه حضور در این کلاس ها اجباری نیست ، اما پیش بینی می شود، بسیاری از دانش آموزان برای حضور در این کلاس ها ، اظهار تمایل کنند .

یکی از مقامات وزارت اموزش و پرورش استرالیا در این خصوص گفت:  یادگیری مهارت های برنامه نویسی به  دانش آموزان کمک می کند تا اهمیت جهان تکنولوژیک و رو به رشد آینده ما را درک کنند .

طی ماه گذشته، نیز  استرالیا جنوبی شاهد توزیع  لپ تاپ هایی بسیار با کیفیت بین دانش آموزان بود . دولت وعده داده در صورت موفقیت این طرح طی پنج سال آتی 70 میلیون دلار برای توسعه آموزش برنامه نویسی به دانش آموزان هزینه کند.

یکی از قوانین جذاب  و جدید دولت استرالیا این است که دانش آموزان دوره دبیرستان که از سال 2019 وارد این مقطع  شده اند ، می توانند تا پایان سال 2021 و در صورت دلخواه حتی پس از این تاریخ ، لپ تاپ ها را برای خود بردارند .

به اعتقاد رئیس آموزش و پرورش استرالیای جنوبی ، این برنامه کمک می کند تا دانش آموزان برای رسیدن به برترین قابلیت های خود، آماده شوند . مهارت های دیجیتالی، طی سال های آتی در حکم  دانش هایی حیاتی برای دنبال کردن فرصت های شغلی خواهند بود . در نتیجه استرالیا با تجهیز مدارس خود در تلشا است جهان شغلی آینده را از آن خود کرده و دنیای برنامه نویسی را به سمت جوانان استرالیایی تغییر دهد .

افزایش  سرعت پهنای باند مدارس دولتی ، افزایش سیستم آنلاین آموزش و مواردی مشابه  از  جمله اقدامات جدی این کشور برای حمایت از دانش اموزان است .

به اعتقاد وزیر دارایی استرالیا ، توسعه چنین طرح هایی نه تنها برای رشد داخلی بلکه برای رشد خارجی استرالیا موثر است . این موضوع به اعتمادسازی اروپا برای سرمایه گذاری در استرالیا نیز کمک خواهد کرد .

نظرات بینندگان