arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

ارزهای دیجیتال در روسیه دست گل به آب دادند

گروهی از مهندسان مرکز هسته ای روسیه برای استفاده از ابر کامپیوترها در راستای  انتقال اطلاعات مخفی و انجام مبادلات ارزی این سازمان دستگیر شدند. به نظر می رسد پیشنهادهای وسوسه انگیز مالی، انگیزه اصلی این گروه بوده است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از مهندسان مرکز هسته ای روسیه برای استفاده از ابر کامپیوترها در راستای  انتقال اطلاعات مخفی و انجام مبادلات ارزی این سازمان دستگیر شدند. به نظر می رسد پیشنهادهای وسوسه انگیز مالی، انگیزه اصلی این گروه بوده است .

به گزارش سرویس آی تی «انتخاب» به نقل از زد دی نت ،برخی از  کارکنان فدراسیون هسته ای  روسیه با اتهام  در مورد استفاده از ابر کامپیوترهای  این مرکز دستگیر شده اند . به گزارش سازمان عدالت و توسعه روسیه ،  اتهام این افراد نه تنها شامل سرقت اطلاعات ، بلکه شامل کلاهبرداری و جعل و سرقت اطلاعات مرتبط با معادن ،ارزهای دیجیتال، هک اطلاعات امنیتی و مواردی مشابه است . براوردهای اولیه نشان می دهد این گروه تا کنون موفق به کلاهبرداری بالغ بر 530 میلیون دلار شده اند .

با رشد وفراگیر شدن استفاده از انواع ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین ، مونرو و ... تعداد افرادی که مایلند در پروژه های مبتنی بر ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند نیز رو به افزایش است . اما همین تمایل به سرمایه گذاری ، زمینه ساز افزایش تخلفات و سرفت های اینترنتی است .

به نظر می رسد روسیه یکی از نخستین قربانیان جدی این ارزها باشد که اتفاقا از بدنه یک سازمان دولتی آسیب دیده است . سیستم به کار رفه در این حمله هکری و نفوذ اطلاعاتی  بر پایه هک بوت نت ها و ابزارهایی است که به عنوان اصلی ترین انتقال دهنده های جریان های اطلاعاتی در بدنه سازمان های دولتی فعالیت می ک.ردند .

راه های بسیاری؛ خواه مشروع و خواه غیرقانونی  وجود دارد،تا کاربران به سوء استفاده از ارزهای دیجیتال بپردازند و به نظر می رسد این کارمندان روسی ، عملا روش غیرقانونی را برگزیده اند .

گرچه این روزها برخی از ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین حال و روز خوشی ندارند ، اما وسوسه نقل و انتقال اطلاعات و مبادله پول های کثیف از طریق حساب های ارزی دیجیتال باعث شده این گروه از کارکنان مرکز مطالعات هسته ای برای خیانت به منافع ملی کشور خود ، تحریک شوند .

مرکز تاسیسات هسته ای سارو به عنوان مؤسسه تحقیقاتی فیزیک تجربی (RFNC-VNIIEF) نیز شناخته می شود،موسسه ای که  بر افزایش سلاح های هسته ای در سطوح محاسباتی و نظری تمرکز دارد. برخی از  مهندسان این شرکت نیز در شرایطی دستگیر شدند که در حال تغییر در رمزنگاری ها با هدف سوء استفاده از معادن و ذخایرهسته ای بودند.

مشخص نیست که تعداد اعضای پرسنل دستگیر شده دقیقا چه میزان است . اند، اما به گفته تیتانا زالسکایا، رئیس دفتر مطبوعاتی این موسسه تحقیقاتی، "تلاش" برای استفاده از سیستم های معدنی با سوء استفاده از  "منابع محاسباتی اداری" جزمی ثابت شده و واضح است .

سرویس فدرال امنیت فدرال روسیه (FSB) هنوز بیانیه ای را در راستای خبر دستگیری این افراد  منتشر نکرده است، اما مشخص است که پرونده جنایی علیه کارکنان مطرح شده است.

 

نظرات بینندگان