arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

گوگل کروم دقیقا چه تبلیغاتی را مسدود می‌کند؟ / آیا کاربران از شر ویدئوهای خودکار و آگهی‌های غیرقابل حذف خلاص می‌شوند؟

مرور گر کروم در حال آزمودن روشی است تا از طریق آن تبلیغات را مسدود کند . روشی که قرار است پایانی باشد برای اعتراضات رایج کاربران گوگل .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مرور گر کروم در حال آزمودن روشی است تا از طریق آن تبلیغات را مسدود کند . روشی که قرار است پایانی باشد برای اعتراضات رایج کاربران گوگل .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت مرورگر گروم قصد دارد روش هایی را مورد آزمون و اجرا قرار دهد که از طریق آن ها ، مسیر تبلیغات مزاحم را مسدود کند .

بسیاری از کاربران نسبت به تبلیغات موضع گیری خوبی ندارد و این موضوع بین کاربران مرورگر کروم چندین برابر است .در حال حاضرکروم تصمیم گرفته برای جلب رضایت کاربرانش  این تبلیغات را در 42 درصد از وب سایت هایی که کاربران واردشان می شوند ، قطع کنند.

به نظر می رسد گوگل تلاش دارد تا قدم در مسیر مهم جلب رضایت مخاطبان بگذارد . مسیری که صدها میلیون نفر از ما با نصب مسدود کننده های تبلیغاتی از آن استفاده خواهیم کرد . با کمک این روش تبلیغات از پسوندهای مرورگر کروم خارج می شوند .  اما این حرکت اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا مرورگر گوگل بر روی کامپیوترها ، تلفن های شخصی  و... وب غالب است . بر اساس تحقیقات موسسه استیت کانت 56 درصد از مرورگران وب روزانه بارها صفحه گوگل را باز می کنند.

یکی از مقامات ارشد گوگل در خصوص این تصمیم گفت : حرکت حذف آگهی برای خلاص شدن از وب سایت هایی است که با تبلیغات متعدد یا با محتوای غم انگیز و متاثر کننده کاربران را عصبی و کلافه می کنند . تا کنون وب سایت های مطرحی مثل فوربس ، لس آنجلس تایمز ، شیکاگو تریبون و ... با گوگل برای اجرای این طرح همکاری کرده اند و تلاش کردند خود را با استانداردهای تبلیغاتی گوگل هماهنگ کنند .

بر اساس گفته مقامات گوگل این شرکت در تلاش است تا به جایگاهی برای رشد کسب و کارها برسد ، نه جایی برای آزار دادن مخاطبان .

متاسفانه آگهی ها حاشیه های فراوانی دارند. آنها وب سایت ها را بالاتر می آورند ،قدرت باتری موبایل ما را از بین می برند ،  رفتار آنلاین ما را جهت می دهند و حتی مضامینی انحرافی و نادرست را به افراد القا می کنند .

اما حرکت گوگل دقیقا قرار است چگونه تبلیغات را مسدود کند ؟

آگهی هایی که بیش از 30 درصد از صفحه نمایش گوشی شما را پوشش دهد

آگهی های مجهز به تایمر و بدون حرکت ثانیه شمار

آگهی های مبتنی بر پخش خودکار ویدیو با صدا

آگهی های مبتنی بر پنل های برچسبی که قابل حذف نیستند

 

نظرات بینندگان