arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۶

ياسر هاشمي در زنجان: از سوی هیچ ارگانی تصمیمی برای برگزاری سالگرد برای آیت‌الله هاشمي گرفته نشد/ بیش از یکهزار مراسم در اقصی نقاط کشور به همت مردم برای پاسداشت خدمت آيت الله برگزار شده

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمام زندگی پدرم در مسیر خدمت به مردم خلاصه شد و مردم هم پایه گذار برگزاری بزرگداشت وی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ياسر هاشمي در زنجان:از سوی هیچ ارگانی تصمیمی برای برگزاری سالگرد برای آیت‌الله هاشمي گرفته نشد/ بیش از یکهزار مراسم در اقصی نقاط کشور به همت مردم برای پاسداشت خدمت آيت الله برگزار شده

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمام زندگی پدرم در مسیر خدمت به مردم خلاصه شد و مردم هم پایه گذار برگزاری بزرگداشت وی شدند.

به گزارش انتخاب، یاسر هاشمی در کنگره گرامیداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه پیش از این هزاران مراسم در روستاها و شهرها برای بزرگداشت آیت‌الله رفسنجانی برگزار شده است، اظهار کرد: شاید این نشان از نگرشی است که مردم به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دارند.

وی با اشاره به اینکه مردم پایه‌گذار بزرگداشت آیت‌الله هاشمی و پرداختن به دیدگاه‌‎های وی هستند، گفت: این باز می‌‎گردد به نگاه مردمی که وی در دوران حیات خود در امتداد تصمیم‌گیری‌های داشت.

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه در دوران سازندگی، اصلاحات و در مقاطع مختلف نگاه آیت‌الله هاشمی به وفاداری مردم در پیشبرد اهداف خود بود، اضافه کرد: برای وی جمهوریت نظام به میزان اسلامیت آن اهمیت داشت.

هاشمی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز یک نوع تفکر در مقابل این تفکر وجود دارد که نگران‌کننده بوده که راه و نگاه آیت‌الله هاشمی ادامه نداشته باشد، گفت: این مراسمات کمک جدی خواهد کرد که آیندگان و جوانان با تفکرات وی بیشتر آشنا شوند و دشمنان نتوانند با شایعه‌سازی‌ها در مسیر انقلاب انحراف ایجاد کنند و امروز دستاورد و ثمره اصلی نگاه آیت‌الله هاشمی نگاه اعتدالی به عنوان فردی است که سال‌ها برای این کار تلاش کرده است.

وی با اشاره به اینکه اگر 100 سال گذشته تاریخ ایران را بنگریم، واژه‌هایی مثل صبر، مصلحت، تسامح نبوده است، افزود: امروز نگاه اسلامی در چارچوب عقلانیت وارد شده است و این تفکری است که با آغاز نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته است.

وی با قدردانی از برگزاری این کنگره عنوان کرد: این کنگره مانند بسیاری مراسم‌های دیگر که برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گرفته شد به صورت مردمی بوده و خارج از دستورات و چهارچوب‌های اداری بود.

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزاری این قبیل کنگره‌ها و مراسمات برای پدر مرحومش را نوعی قدردانی از زحمات وی خواند و افزود: مردم بدرقه باشکوهی از پدرم داشته و برگزاری این مراسم‌ها امتدادی برای این اقدام بود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه از سوی هیچ ارگانی تصمیمی برای برگزاری سالگرد برای آیت‌الله رفسنجانی گرفته نشد، عنوان کرد: به همین دلیل مردم به فکر برگزاری کنگره‌های استانی به صورت علمی افتادند.

وی اضافه کرد: تلاش شده مردم پایه‌گذار برگزاری مراسم بزرگداشت برای آیت‌الله هاشمی در زنجان باشند.

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش پدر خود در دوران‌های مختلف انقلاب اسلامی عنوان کرد: نگاه پدرم به وفاداری و حضور مردم بود.

وي افزود: در یک سال گذشته از رحلت این مرد انقلابی، بیش از یکهزار مراسم و بزرگداشت در اقصی نقاط کشور به همت مردم برای پاسداشت خدمت وی برگزار شده است.

هاشمی با بیان اینکه تفکر اعتدالی پدرم امروز نیز در جامعه ساری و جاری است، بیان کرد: برگزاری این نوع بزرگداشت‌ها کمک جدی برای شناخت آیندگان و جوانان از انقلاب اسلامی است.

نظرات بینندگان