arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

تایید حکم متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی در دیوان عالی کشور؛ 20 سال حبس

وکیل‌مدافع حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده موسوم به فساد نفتی از تایید حکم 20 سال حبس موکلش در دیوان عالی کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وکیل‌مدافع متهم ردیف سوم پرونده موسوم به فساد نفتی از تایید حکم 20 سال حبس موکلش در دیوان عالی کشور خبر داد.

میرسجاد سعیدمهر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مطلع شدم حکم 20 سال حبس موکلم ( حمید فلاح هروی) از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است.

بر اساس این گزار ش، سعیدمهر 15 آذرماه به ایسنا گفت: لایحه اعتراضی مفصلی را به حکم صادره از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب ارایه داده‌ایم، اما هنوز پرونده به دیوان عالی کشور به عنوان مرجع تجدیدنظر ارسال نشده است. ما نسبت به نحوه رسیدگی دادگاه و اظهارات قاضی قبل از صدور رای و برخی ایرادات قانونی اعتراض کرده‌ایم.

وی 16 دی ماه به ایسنا گفته بود که پرونده موکلم به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

غلامرضا مهدوی وکیل مدافع شرکت نفت نیز 15 آذر ماه گفته بود که بر اساس حکم صادره مهدی شمس متهم ردیف دوم به 20 سال حبس و رد مال تضامنی با بابک زنجانی و فلاح هروی به مبلغ 65 میلیون یورو که باید به بانک مسکن بدهد، محکوم شده است. حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده نفتی نیز به 20 سال حبس و رد مال شامل یک دستگاه خودروی بنز، یک میلیارد هدیه ازدواج دخترش و منزلی در شهرک غرب که از طرف بابک زنجانی به عنوان هدیه به او داده شده بود و دو میلیون دلار سود حاصل از بانک اف ای ای بی محکوم شده است.

پس از نقض حکم متهمان ردیف دوم و سوم پرونده موسوم به فساد نفتی از سوی دیوان عالی کشور و ارجاع آن به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، ۱۵ جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه مذکور و به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

نظرات بینندگان