arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

توضیح پورکیانی درباره ساختار جدید شعب استانی بیمه ایران

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ایران، خبر داده در شرایط فعلی، سندیکای بیمه گران وظیفه تقسیم میزان صدور بیمه نامه صفر کیلومتر شخص ثالث را برعهده داشته و بیمه ایران نیز این صدورها را در سامانه کاویس (سامانه یکپارچه توزیع) تعریف می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل بیمه ایران شرکت متبوع خود را شرکتی با سابقه 83 ساله دانست که مشکلات این شرکت بزرگ بیمه‌ای در طول چند دهه به وجود آمده و تایید کرد که زیان انباشته شرکت بیمه ایران در سال های 91 تا 94 شدت گرفته است.

  محسن پورکیانی در گفتگوی تفصیلی با «نود اقتصادی» تصریح کرد این مقدار زیان، یک شبه رخ نداده و یک شبه هم قابل رفع نیست، بنابراین باید با ترمیم زیرساخت‌ها بتوان  مشکلات را در یک برنامه زمان بندی شده و به مرور حل کرد.

 به گفته وی، شرکت بیمه ایران، شرایط ویژه و خاصی دارد و باید با تدبیر و انجام اصلاحات تدریجی، این شرکت بحران زده را به ساحل امن رساند.

   شرکت بیمه دولتی ایران،در سال مالی 95 پس ازچند سال متوالی زیان دهی،سودده شد،اما این سود اندک کفاف زیان (34431936) میلیون ریالی آن را نداده است.

    رفع بخشی از مشکلات بیمه ایران با اصلاح ساختار

    رئیس هیات مدیره بیمه ایران، به رونمایی از ساختار جدید سازمانی شرکت بیمه ایران پرداخته و توضیح داد که هدف اصلی از این اصلاح ساختار، چابک سازی و ارایه سرویس دهی بهتر به مردم در چارچوب حقوق شهروندی و از آن مهمتر، دستیابی به سوددهی مناسب در این شرکت بوده است.
    وی اظهار داشته که برنامه حساب شده ای برای حل کردن این مشکلات طراحی شده و اصلاح ساختار شرکت پس از چند دهه، یکی از قدم های ابتدایی است.

    پورکیانی تصریح کرده که با اجرایی شدن اصلاح ساختار جدید، بیمه ایران تعدیل نیرو نخواهد داشت و حتی بهترین فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور را جذب کرده و به خدمت خواهد گرفت. وی گفته است که همه مشکلات شرکت بیمه ایران با این اصلاح ساختار حل ناشدنی است، اما با اجرایی شدن اصلاح ساختارجدید، شرکت بیمه ایران از پوسته قدیمی و ناکارآمد خود بیرون خواهد آمد و چابک تر به فعالیت خواهد پرداخت.

    طبق اعلام رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ایران، با اجرایی شدن اصلاح ساختار جدید، شعب استانی شرکت بیمه ایران اختیار و مسئولیت کافی خواهند داشت و در نتیجه در فضایی رقابتی به سود دهی مورد نظر رسیده و در نهایت، شعب استانی، سود کل شرکت بیمه ایران را افزایش خواهند داد.

    بیمه ایران مشکلات دولت را برای افزایش سرمایه درک می کند

    پورکیانی، با قدردانی از وزیر امور اقتصادی و دارایی به دلیل حمایت از شرکت بیمه ایران، پیرامون مشکلات افزایش سرمایه این شرکت تصریح کرد که شرکت بیمه ایران، با وجود نداشتن وضعیت مالی مناسب،کوشیده تا همواره حداکثر سرویس ها را به مردم ارایه کند.

    پورکیانی، گفته که در شرایط فعلی، شرکت بیمه ایران مشکلات موجود دولت را درک کرده و توقع غیرمنطقی هم از دولت برای تزریق سرمایه نقدی ندارد اما دولت می تواند برخی از دارایی هایی خود را برای افزایش سرمایه بیمه ایران تخصیص دهد و ادامه داده که  این امر هم به دولت در فروش دارایی ها کمک خواهد کرد و هم توانگری مالی شرکت بیمه ایران را تقویت خواهد کرد.

    وی، با بیان اینکه بدهی بالا، یکی از مشکلات عمده شرکت های بیمه ای است، تاکیدکرده که بعد ازآزادسازی تعرفه ها، برخی ناهنجاری ها درصنعت بیمه به اوج خود رسید که شرکت های بیمه ای تا همین دیروز، برای  قسطی فروشی بیمه نامه با یکدیگر مسابقه می گذاشتند، حال آنکه این امر مزیت رقابتی نداشته و دریک دهه اخیر، نسبت نرخ رشد خسارت ها به شدت افزایش داشته که دلیل آن نداشتن نرخ فنی محاسبه شده و نبود ساختار مناسب رقابت است.

    مدیرعامل بیمه ایران خبرداد که این مشکل را در سندیکا به خوبی حل کرده اند و ابراز امیدواری کرده که درسال آتی، بیمه نامه شخص ثالث به سوددهی خوبی برسد.

    پورکیانی درعین حال تایید کرد که اکنون مدیران عامل شرکت ها به سمت رفتار منطقی درحرکت بوده و همگرایی مدیران عامل شرکت ها با یکدیگر بیشتر شده است.

    وی صدور بیمه نامه برای ایران خودرو و پرداخت حق بیمه این شرکت به صنعت بیمه را دارای یک نظم خوب ارزیابی کرد، اما گفت که شرکت سایپا در پرداخت حق بیمه به صنعت بیمه فاقد نظم و انضباط بوده، بنابراین، همان سناریوی ایران خودرو برای سایپا هم پیاده سازی خواهد شد.

    پورکیانی، در مورد اعتراض برخی شرکتها در راهبری صدور بیمه نامه شخص ثالث توسط شرکت بیمه ایران هم ابراز داشت که شرکت متبوع او هیچ مانعی برای ورود مجرد یک شرکت بیمه ای به چرخه صدور بیمه نامه برای شرکت های خودرو ساز نیست و افزود اما نباید فراموش کرد که تا همین چندی پیش، به دلیل رقابت منفی، شرکت های بیمه ای با وجود زیان ده بودن شخص ثالث، تخفیف های 18 تا 20 درصدی در حق بیمه این شرکت ها قایل شده و با تاخیر بسیار مطالبات خود را دریافت می کرده اند.

    رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ایران، خبر داده در شرایط فعلی، سندیکای بیمه گران وظیفه تقسیم میزان صدور بیمه نامه صفر کیلومتر شخص ثالث را برعهده داشته و بیمه ایران نیز این صدورها را در سامانه کاویس (سامانه یکپارچه توزیع) تعریف می کند.

    پورکیانی، میزان بدهی شرکت بیمه ایران به صندوق تامین خسارت های بدنی را کمتر از 600 میلیارد تومان برشمرد و پرداخت این حجم بدهی را منوط به پرداخت بدهی 1800 میلیارد تومانی بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرکت متبوع خود دانست.

    وی، اظهارداشت که بدهی 1800 میلیارد تومانی بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیمه ایران نفس این شرکت را گرفته و باعث ایجاد زنجیره بدهی به نهادهای مختلف اعم از صندوق تامین خسارتهای بدنی، وزارت بهداشت و بیمه مرکزی شده است.