arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

سندرز: انفعال ترامپ مقابل مداخله روسیه هولناک است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برتی سندرز ضمن انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور کشورش به خاطر عدم انجام اقدامات لازم در حفاظت از آمریکا مقابل مداخله روسیه در انتخابات آتی، تاکید کرد، واشنگتن رئیس جمهوری ندارد که در خصوص این مساله صریحا انتقاد کند و این مساله یک نمایش هولناک و ترسناک است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، این اظهارات برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکایی از ایالت ورمونت پس از آن مطرح شد که رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات در خصوص اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی روز جمعه کیفرخواستی را منتشر کرد و در آن علیه ۱۳ تبعه روس که در تلاش‌های مسکو برای مداخله در آن انتخابات نقشی ایفا کرده بودند، اعلام جرم کرد.

سندرز در مصاحبه با شبکه ان.بی.سی گفت: به خاطر داشتن چنین رئیس جمهوری، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان باید دست به دست یکدیگر داده و از شرافت دموکراسی آمریکا حفاظت کنند.

وی افزود: باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا باید اقدامات بیشتری در جلوگیری از مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی انجام می‌داد اما همه ما می‌دانیم که او در شرایط بسیار سختی قرار داشت.

سناتور سندرز تصریح کرد: نکته اصلی که در این بین درک می‌شود این است که آنچه همگان به جز ترامپ متوجه شده‌اند این است که روس‌ها تنها در انتخابات سال ۲۰۱۶ مداخله نکردند. آنها قصد دارند در انتخابات سال ۲۰۱۸ نیز همین کار را انجام دهند.

وی گفت: به نظر من یکی از عجیب‌ترین موضوعات در تاریخ مدرن آمریکا این است که می‌شنوید همه آژانس‌های اطلاعاتی، گزارش رابرت مولر و حتی دولت ترامپ می‌گویند که روس‌ها می‌خواهند در کمپین انتخابات سال ۲۰۱۸ میلادی مداخله کنند. همه این را می‌دانند جز رئیس جمهور آمریکا.

نظرات بینندگان