arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

معجون «چوب» و «تکنولوژی» در پایتخت ژاپن/ برج 70 طبقه‌ «چوبی» که با هیچ زلزله‌ای آسیب نمی‌بیند

توکیو قصد دارد بلندترین آسمان خراش چوبی و ضد زلزله جهان را بسازد. این برج چوبی که plyscraper  نامیده می شود ،در قالب 70 طبقه و با هزینه ای 5.6 میلیارد دلاری ساخته خواهد شد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ساخت بلندترین آسمان خراش  ضد زلزله جهان در توکیو

توکیو قصد دارد بلندترین آسمان خراش چوبی و ضد زلزله جهان را بسازد. این برج چوبی که plyscraper  نامیده می شود ،در قالب 70 طبقه و با هزینه ای 5.6 میلیارد دلاری ساخته خواهد شد .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز ، یک شرکت معماری در ژاپن قصد دارد با ترکیب دانش معماری و تکنولوژِ های هوشمند طرحی را به اجرا دراورد که از طریق آن ، بلندترین برج  هوشمند جهان را که در برابر زلزله های سنگین مقاومت می‌کند افتتاح کند .

این برج که قرار است ، با ارتفاعی بالغ بر 1هزار و 100 فوت ساخته شود ، تمام چوب خواهد بود . بر اساس اطلاعات منتشر شده از طوی تیم پروژه موسوم به W350  این طرح شامل آپارتمان های مسکونی  و فضاهای عمومی در چند طبقه است که با هتل، دفتر و فضای خرده فروشی ترکیب شده است.

ساخت بلندترین آسمان خراش  ضد زلزله جهان در توکیو

بر اساس اطلاعات و براوردهای اولیه هزینه این طرح بالغ بر  5.6 میلیارد دلار است . در طراحی این پروژه  تقریبا 2 برابر نسبت به ساختمان معمولی شیشه ای و فولادی هزینه خواهد شد اما جالب است بدانید هزینه های این پروژه به لطف تکنولوژی و پیشرفت های این حوزه، پایین تر از حد انتظار براورد شده است . برای مثال اگر قرار بود این پروژه حتی یک دهه پیش نیز ساخته شود هزینه هایی به مراتب سنگین تر طلب می کرد .

یکی از نکات قابل توجه در خصوص این پروژه موضوع افزایش ارتفاع این سازه است . درواقع احتمال می رود تا سال 2014 ارتفاع این سازه نیز بالاتر از حد فعلی باشد . یکی از اعضای تیم طراح این پروژه در خصوص این برج می گوید: در طرح کلی این پروژه، از  90 درصد  مواد چوبی ساخته شده است که دارای برس های فولادی پرتوی  هستند . این سیستم کمک می کند تا برج در برابر بالاترین حجم زلزله ها نیز مقاومت نشان دهد .

در سال 2010، ژاپن دستورالعملی صادر کرد که بر اساس آن شرکت های ساختمانی ملزم شدند برای افزایش مقاومت در برابر زلزله از چوب استفاده کنند .

جالب است که شرکت طراح این برج یک قدم فراتر رفته و از ترکیبی از چوب و مواد سازگار با طبیعت استفاده کرده است . رکورد قبلی بالاترین سازه چوبی مقاوم در جهان به یک ساختمان 11 طبقه در ایالات متحده تعلق داشت .

سیستم وای فای عمومی، سیستم آسانسورها، تصفیه زباله و پسماند هوشمند و مواردی مشابه از جمله امکانات هوشمندی هستند که این ساختمان را برای اغلب علاقه مندان به دنیای هوش مصنوعی جذاب کرده اند .

نظرات بینندگان