arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶

تداوم بارندگی در نقاط مختلف کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز با گذر موج تراز میانی جو در مناطقی از غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب غرب، بخش‌هایی از شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا افزود: فردا (۳ اسفند ماه) با تقویت سامانه بارشی گسترده بارش‌ها نیمه غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی، شرقی، بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد. بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف و در برخی مناطق جنوبی همراه با رعد و برق خواهد بود.

وظیفه افزود: روز جمعه (۴ اسفند ماه) در اغلب مناطق کشور به جز بخش‌هایی از جنوب شرق، بارش باران، برف و وزش باد پیش بینی می‌شود. بارش در این روز مناطقی از غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز و مناطقی از شمال شرق کشور از شدت بیشتری برخوردار است. همچنین در این روز در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی خلیج فارس اظهار کرد: طی سه روز آینده در نیمه غربی خلیج فارس وزش باد شدید و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و در این مدت سواحل خوزستان و بوشهر مواج و متلاطم خواهد بود.

وظیفه در پایان با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳ اسفند ماه) ابری همراه با غبار محلی در بعد از ظهر با بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای این روز به ترتیب به ۱۶ و ۸ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان تهران جمعه ( ۴ اسفند ماه) ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای این روز ۱۵ و ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

نظرات بینندگان