arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶

نامه ۴۴ سناتور به ترامپ: از میزبانی مشترک جام جهانی فوتبال با مکزیک و کانادا حمایت کنید

سناتور های آمریکایی در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا از او درخواست کردند که از نامزد شدن مشترک آمریکا با مکزیک و کانادا برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ فیفا حمایت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سناتور های آمریکایی در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا از او درخواست کردند که از نامزد شدن مشترک آمریکا با مکزیک و کانادا برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ فیفا حمایت کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از Inside the games، چهل و چهار سناتور آمریکایی در نامه‌ای به دونالد ترامپ از او خواستند که از نامزدی آمریکا برای میزبانی مشترک جام جهانی ۲۰۲۶ حمایت کند.

سه کشور کانادا، آمریکا و مکزیک قصد دارند که به صورت مشترک میزبانی این بازی‌ها را برعهده بگیرند.

در نامه‌ی سناتورها به رییس‌جمهور آمریکا آمده است:

میلیون‌ها آمریکایی در دوران جوانی و در دانشگاه فوتبال بازی می‌کنند ورزش باعث ارتباط نسل‌ها، فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف با هم می‌شود و می‌تواند هواداران و ورزشکاران عاشق ورزش را در سراسر دنیا به هم متصل کند. جام جهانی ۲۰۲۶ فیفا با حضور ۴۸ تیم ملی و ۸۰ مسابقه یکی از بزرگ‌ترین جام‌های جهانی در طول تاریخ خواهد بود. به عنوان یکی از سه میزبان، آمریکا می‌تواند فرصت افزایش ارتباط مردم کشورش با دیگر کشورهای جامعه‌ی فوتبال را ایجاد کند. این سه کشور پیش از این نیز با هم میزبان ۱۳ تورنمنت فوتبالی بوده‌اند. بسیاری از شهرهای آمریکا به میزبانی این مسابقات علاقه نشان داده‌اند.

این در حالی است که دونالد ترامپ در آخرین اظهار نظر خود کشورهای آفریقایی را "کشورهای کثیف" خواند و این مساله باعث شد که بین او و تیم مذاکره کننده برای میزبانی آمریکا در جام جهانی فاصله بیافتد. بسیاری از کشورهای آفریقایی نیز به اظهار نظر دونالد ترامپ واکنش نشان دادند.

۳۲ شهر از آمریکا، کانادا و مکزیک برای نامزدی میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ از سوی این کشورها انتخاب شده‌اند. آمریکا در سال ۱۹۹۴ میزبان جام جهانی فیفا بوده است و مکزیک در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ میزبان این تورنمنت بوده است.

میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ سال آینده در کنگره‌ی فیفا مشخص می‌شود. مراکش دیگر نامزد میزبانی این مسابقات است.

نظرات بینندگان