arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶

هاآرتص: سفارت آمریکا ۲۴ اردیبهشت به بیت المقدس منتقل می‌شود

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی از انتقال سفارت آمریکا به قدس در ماه اردیبهشت خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی از انتقال سفارت آمریکا به قدس در ماه اردیبهشت خبر دادند.

به گزارش تسنیم، باراک راوید خبرنگار روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از مقامات آمریکایی و اسرائیلی اعلام کرده است انتقال جنجال برانگیز سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس در تاریخ 14 مه (24 اردیبهشت) انجام خواهد گرفت.

انتخاب تاریخ 14 مه به دلیل همزمانی با سالروز اعلام تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی در سال 1948 صورت گرفته است.

این خبر را تایمز اسرائیل به نقل از کانال 10 رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است.

از سوی دیگر چهار مقام آمریکایی امروز جمعه به آسوشیتدپرس اعلام کردند دولت ترامپ در حال بررسی پیشنهاد «شلدون ادلسون» میلیاردر جمهوریخواه برای پرداخت بخشی از هزینه سفارت جدید آمریکا در قدس است.

ترامپ روز چهارشنبه 15 آذر ماه در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای اننقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با خشم فلسطینیان و محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

ترامپ اخیرا گفته بود: بعد از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط دولت من، دیگر امکان سخن گفتن درباره قدس در میز مذاکرات وجود ندارد.

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شد که سی ام آذر ماه گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه مخالفت با تغییر وضعیت قانونی قدس را تصویب کرد.128 کشور به این پیش‌نویس رأی مثبت و 9 کشور رأی مخالف دادند و 35 کشور نیز رأی ندادند.

از لحظه تصمیم ترامپ تاکنون بیش از 15 فلسطینی به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و یا بر اثر حملات هوایی این رژیم به‌شهادت رسیده و صدها تن نیز زخمی و یا دستگیر شده‌اند.

برچسب ها: هاآرتص
نظرات بینندگان